חדשות בארץ

האם הקורונה התגלתה באור יהודה?

תופעת הפייק ניוז בכל הנוגע לנגיף הקורונה הגיעה גם לישראל. ברשתות החברתיות מופצות ידיעות כזב על מקרי הידבקות ראשונים בנגיף הקטלני, ובמשרד הבריאות מרגיעים כי עד כה לא אובחנו חולי קורונה בארץ

  • ט"ו שבט התש"פ
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

התפרצות נגיף הקורונה בסין והתפשטותו לעשרות מדינות ברחבי העולם הפכו, כצפוי, למקור בלתי נדלה של ידיעות כזב (פייק ניוז), והתופעה הגיעה גם לישראל. בימים האחרונים הופצו בקבוצות ווטסאפ וברשתות החברתיות ידיעות, לפיהן בארץ אובחנו מקרי הידבקות ראשונים בקורונה. במשרד הבריאות מיהרו להרגיע, כי מדובר בפייק ניוז.

חלק מהידיעות הכוזבות הופצו כמבזקים וכידיעות לכאורה מתוך אתר ynet. כך, לדוגמה, פשטה ידיעה לפיה עובד סיני השוהה בראשון לציון אובחן כחולה קורונה. על פי מבזק שקר אחר, גבר ואישה מאור יהודה נדבקו בנגיף הקטלני. ידיעת כזב נוספת טענה, כי משרד הבריאות איתר מקרה ראשון של הידבקות בקורונה בצפון הארץ, וכי תושבי קריית שמונה הונחו להישאר בבתים.

שרשרת ידיעות הכזב הוכחשה על ידי הגורמים הנוגעים בדבר. ב- ynet הובהר, כי מדובר בזיופים, שכלל לא פורסמו על ידי האתר. משרד הבריאות הבהיר אף הוא, כי אין שחר לידיעות.

בהודעה שהוציאה עיריית אור יהודה נאמר: "תושבים יקרים שימו לב, בשעות האחרונות מופצת הודעה שקרית שטוענת כי תושבי העיר נדבקו במחלת הקורונה. עקב פניות רבות שהגיעו לידינו אנחנו מבקשים להבהיר – מדובר בהודעה שקרית. אנחנו מזכירים, הפצת מידע שקרי שיכול לגרום לבהלה בקרב הציבור הינה עבירה על החוק. הנושא כמובן יועבר לטיפול הגורמים הרלבנטיים".

צילום מסך של אחת מידיעות הכזב צילום מסך של אחת מידיעות הכזב 

תגיות:נגיף הקורונהפייק ניוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה