פיתוח האישיות

"לא מצליחה לדבר... קשה לי..."

בחינוך הילדים תמיד המילה של הבעל היתה המילה האחרונה, וגלית מצאה את עצמה מתכנסת יותר ויותר בתוך עצמה, שותקת המון ובעיקר מתוסכלת ועצובה

  • כ"ט טבת התש"פ
(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

"אני לא מצליחה לדבר כשפונים אלי, לא מבטאת את עצמי, קשה לי...".

אלו המילים שגלית, 27, אמרה לי כשהגיעה אלי לקליניקה בפעם הראשונה.

זה בהחלט לא מה שציפיתי שהיא תגיד לי, כי גלית נראית אישה מלאת חיוניות, משדרת שמחה ובעלת חיוך ענק, שמשדר ביטחון עצמי לא מבוטל. אבל זה ממש לא כך.

היא נשואה כ-5 שנים, אמא ל-2 ילדים קטנים ומקסימים, עובדת בעבודה מסודרת וקבועה, ובסך הכל חיה חיים טובים ונוחים. חוץ מ... היא מרגישה שקופה!

בעבודה היא שייכת לצוות מסוים, ורוצה מאוד להתקדם. היא ביקשה מספר פעמים, אבל לא קודמה בתפקיד. בישיבות צוות לא הצליחה להציג את החלק שלה, הסמיקה מאוד ולבסוף השתתקה. חבריה לעבודה לא הבינו מה עובר עליה, מדוע היא שקטה כל כך.

עם השנים זה הלך והחמיר, ובא לידי ביטוי גם בזוגיות שלה, וכאמא לילדיה. כל מה שבעלה ביקש - היא עשתה. בזמן וויכוח הוא השתיק אותה מהר מאוד, והיא אכן השתתקה ו"בלעה" את הכעס שלה ואת הטרוניות שרצתה לבטא. בחינוך הילדים תמיד המילה של הבעל היתה המילה האחרונה, וגלית מצאה את עצמה מתכנסת יותר ויותר בתוך עצמה, שותקת המון ובעיקר מתוסכלת ועצובה.

בפגישה השנייה שלנו ביקשתי מגלית לספר לי בפירוט באילו מקומות בחייה היא מרגישה במיוחד את זה שהיא שקופה. בשלב זה היא פרצה בבכי, והסבירה לי שלמעשה בכל מקום היא שקטה, ובמיוחד במקומות עם כמה אנשים. לאו דווקא מקומות הומי אדם, אלא מספיק 4-5 אנשים - והיא מיד משתתקת. הכי קשה לה במקום העבודה שלה, כי היא מבינה שאם היא רוצה להתקדם לתפקידים בכירים יותר, היא חייבת "לשבור" את המחסום הזה. כמו כן, אמרה שרוצה מאוד לשפר את מקומה הן בזוגיות והן בחינוך הילדים, ובכלל... להפוך לאדם לא שקוף.

עוד סיפרה, שבאחד הימים היה לה יום השתלמות באולם בבית מלון, עם הצוות שלה והצוותים המקבילים. כשבוע לפני אותה השתלמות כבר הרגישה את הפחד עולה, והיא ממש כמעט ולא הצליחה לתפקד באותו שבוע. לא ישנה, בקושי אכלה, וכל הזמן חשבה איך תעמוד בזה. באותו היום הגיעו כ-300 עובדים, וחילקו אותם לצוותים סביב שולחנות. כל אחד מהסובבים אמור להציג את עצמו. כשהגיע תורה לדבר, היא ניסתה להתגבר על הקושי ולהציג את עצמה, אבל לא הצליחה. הקול נאלם. הסמיקה. הרגישה שכמעט נחנקת. היא פשוט וויתרה וביקשה מזו שלידה להמשיך.

שאלתי אותה איך הרגישה באותם רגעים? היא ענתה "שקופה", "לא ראויה", ועוד.

גלית המשיכה להגיע אלי במשך כ-15 מפגשים, בהם עבדנו יחד על הזהות שלה, על המקור למבוכה הגדולה שלה, על המקום שלה בזוגיות וכולי. גלית מילאה את המשימות שנתתי לה בקושי אך בנחישות. היא הכריחה את עצמה לדבר בהתחלה עם חברותיה למשרד, לאחר מכן עם חברות נוספות במקום העבודה, בהמשך לעמוד מול המנהלים שלה וכולי. כיום, בסיום הטיפול, גלית אישה הרבה יותר ורבלית, בטוחה יותר בעצמה, ברוך השם מצליחה לבטא את עצמה, ולא להעלים את עצמה. גם הזוגיות שלה השתפרה, כמו גם מקומה בחינוך ילדיה.

ענת דורון היא פסיכותרפיסטית ומטפלת במחלקת "נפשי בשאלתי".

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל sarap@htv.co.il

תגיות:שתיקהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה