חדשות בארץ

דיווח: לפחות 3 פעילי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה, כי מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים לעבר יעדים בשדה התעופה הצבאי T-4, מזרחית לחומס, וכי 4 טילים פגעו במטרות. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טען, כי לפחות 3 פעילי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה אמש (שלישי), כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות בשדה התעופה הצבאי T-4, מזרחית לעיר חומס. גורם צבאי מסר לסוכנות, כי בשעה 22:10 שיגרו המטוסים מספר טילים, וכי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו ויירטו את "רובם". עוד נמסר, כי 4 טילים פגעו ביעדים, וגרמו לנזק בלבד. בישראל סירבו להתייחס לדיווח.

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, מסר הבוקר כי במתקפה המיוחסת לישראל נהרגו לפחות 3 פעילים של המיליציות הפרו-איראניות, או איראנים. על פי הדיווח, מספר ההרוגים צפוי לעלות, זאת לאור מידע על פצועים וייתכן על הרוגים נוספים. כתוצאה מהתקיפה, נהרסו מחסן תחמושת של המיליציות הפרו-איראניות ובניין שהיה בשלבי הקמה, וכן נפגעו 2 כלי רכב צבאיים.

בסיס T-4 משמש, בין היתר, כוחות של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות, ומאוחסנים בו אמצעי לחימה איראניים. הבסיס הותקף לא אחת בעבר – תקיפות שיוחסו ברובן לישראל.

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת ערביים, כי משאית ועליה אמצעי לחימה הותקפה באזור מעבר אל-בוכמאל, סמוך לגבול שבין סוריה ועיראק. בתקיפה, שיוחסה לישראל, נהרגו 8 בני אדם, ככל הנראה פעילים של המיליציות הפרו-איראניות. בחודש שעבר דיווחו כלי תקשורת בסוריה, כי ישראל תקפה יעדים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות באזור הבירה דמשק, וכי התקיפה גרמה למותם של שלושה בני אדם.

בתגובה לדיווחים, שיגר עלי אכבר ולאיתי, יועצו לעניינים בין-לאומיים של מנהיגה העליון של איראן, איום לעברה של ישראל. בריאיון לערוץ הרוסי RT אמר ולאיתי, כי לא ניתן לעבור בשתיקה על "התקיפות הבלתי חוקיות" של ישראל, וכי התגובה עליהן תגיע "במוקדם או במאוחר". הוא הוסיף, כי ישראל "תתחרט על פשעיה", וכי "חיזבאללה יקבור אותה בעפר" אם תעז לתקוף את לבנון.

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה