חדשות בארץ

מכת השפעת: אישה בהיריון מאושפזת במצב קשה

האישה, בת 38 הנמצאת בשבוע ה- 15 להריונה, אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר לאחר שסבלה ממצוקה נשימתית קשה. גבר בן 57 עם מחלות רקע, שאובחן כחולה בשפעת, מאושפז אף הוא ביחידה במצב קשה

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

אישה בת 38, הנמצאת בשבוע ה- 15 להריונה, הגיעה שלשום (ראשון) לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית קשה, ואובחנה עם שפעת. מבית החולים נמסר היום, כי החולה חוסנה לפני כשבוע, ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

בנוסף, גבר בן 57 עם מחלות רקע, שאושפז במחלקת ריאות בבית החולים, הועבר לפני מספר ימים ליחידה לטיפול נמרץ כללי. גם הוא סובל ממצוקה נשימתית קשה, ואובחן כחולה בשפעת. השניים מורדמים ומונשמים במצב קשה. הם טופלו בטמיפלו, ומקבלים טיפול תומך.

אתמול נפטרה אישה בת 54 במרכז הרפואי כרמל בחיפה, כתוצאה מסיבוכים של מחלת השפעת. בכך עלה ל- 17 מספרם של קורבנות השפעת בעונה הנוכחית. מבית החולים נמסר, כי החולה, תושבת הצפון, אושפזה במצב קשה. הקרדיולוגים של בית החולים אבחנו, כי היא סובלת מדלקת לבבית. היא צונתרה בדחיפות, עברה ליחידה לטיפול נמרץ, והושמה על מכונת אקמו (ECMO) המחליפה את פעולת הלב. למרות מאמצי ההחייאה של צוות בית החולים, הם נאלצו לקבוע את מותה.

במקביל, דיווחו במרכז הרפואי כרמל על יולדת בת 38, שאובחנה כחולת שפעת. הלידה עברה בהצלחה. היולדת ותינוקה הועברו לחדר בידוד, שם טופלו בטמיפלו. נכון לעכשיו, היולדת ותינוקה נמצאים במצב בריאותי טוב.

דוח עדכני של משרד הבריאות מלמד, כי מגמת העלייה בתחלואת השפעת בישראל נמשכת, והיא באה לידי ביטוי בכל קבוצות הגיל ובכל אזורי הארץ. נכון לסוף 2019, כ-  22% מאזרחי ישראל – כ- 1,965,000 בני אדם – התחסנו נגד שפעת – עלייה של כ- 4% לעומת השנה שעברה.

תגיות:שפעתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה