חדשות בארץ

מחסור בחיסונים נגד שפעת, משרד הבריאות הורה לקופות לרכוש מלאי נוסף

בעקבות העלייה החדה במספר המתחסנים, מלאי חיסונים השפעת בקופות החולים עומד לאזול בימים הקרובים. משרד הבריאות הורה לקופות להזמין מחו"ל מלאי נוסף, ועד להגעת החיסונים הוא ימשיך לסייע להן בוויסות המלאים ברמה הלאומית

חיסון נגד שפעת (צילום: שאטרסטוק)חיסון נגד שפעת (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הורה היום (ראשון) לקופות החולים לרכוש חיסונים נוספים נגד מחלת השפעת, וזאת בעקבות העלייה באחוז המתחסנים שהובילה לדלדול מלאי החיסונים. במשרד הוסיפו, כי עד להגעת החיסונים מחו"ל הוא ימשיך לסייע לקופות בוויסות המלאים ברמה הלאומית. בכאן חדשות דיווחו הערב, כי במשרד הבריאות קיים מלאי של 120 אלף חיסונים, המיועדים עבור תלמידי בתי הספר, ובימים הקרובים יועבר חלק ממלאי זה לידי קופות החולים,

מבית החולים שיבא בתל השומר נמסר הערב, כי אישה בשנות ה- 40 לחייה מאושפזת במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב, בעקבות סיבוך של מחלת השפעת. האישה הגיעה אתמול לחדר מיון, ושוחררה לאחר בדיקות מקיפות שיצאו תקינות. במהלך הלילה חלה החמרה במצבה, והיא חזרה היום ואובחנה עם דלקת בשריר הלב. עקב הידרדרות מהירה במצבה, היא חוברה למכונת לב-ריאה. בבית החולים רמב"ם בחיפה מאושפזת ילדה כבת 5 במצב קשה כתוצאה מסיבוך של שפעת.

ביום חמישי האחרון דווח על יולדת כבת 26 שאושפזה בשיבא במצב קשה מאוד, לאחר שאיבדה את הכרתה בעקבות סיבוך של מחלת השפעת. אמש נמסר מבית החולים כי מצבה השתפר והיא שבה להכרה.

יותר מ- 100 בני אדם אושפזו עד כה במהלך החורף בעקבות סיבוכים של שפעת – מתוכם 40 רק בשבוע שעבר. 11 מבין המאושפזים נפטרו. לשם השוואה – בחורף שעבר אושפזו 45 בני אדם, ולפני שנתיים הגיע מספר המאושפזים בעקבות סיבוכי שפעת ל- 77.

בעקבות הדיווחים בימים האחרונים על עלייה משמעותית במספר המאושפזים בשל שפעת, ובשל מקרי הפטירה, נרשמה עלייה חדה במספרם של המבקשים להתחסן. על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים להיום, 20.2% מהישראלים קיבלו עד כה חיסון נגד שפעת – עלייה של כ- 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הזינוק בכמות המתחסנים הוביל למחסור בחיסונים בחלק ממרפאות קופות החולים.

בקופת חולים כללית מסרו, כי נותרו בידם כ- 15 אלף חיסונים, וכי הם בודקים את האפשרות להזמין מחו"ל חיסונים נוספים. במאוחדת נותרו כ- 13 אלף מנות, ו- 30 אלף חיסונים אמורים להגיע בשבועיים הקרובים. בידי קופת חולים מכבי נותרו כ- 20 אלף חיסונים, ומספר דומה הוזמן מחו"ל. בלאומית הזמינו כ- 10 מנות חיסון נוספות, ובמלאי נמצאים כעת כ- 23 אלף חיסונים.

תגיות:שפעתחיסוןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה