חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף ביקר בצרפת: "ראש השנה זה הזמן לאחדות"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ערך ביקור בזק בן 24 שעות בצרפת, במהלכו השתתף בעצרת התעוררות וסליחות מרכזית בעיר ליון. במהלך המסע התייחס הרב למערכת הבחירות הסוערת שעברה על ישראל: "היה בה הרבה שנאה כנגד היהדות ולומדי התורה. בחסדי השם, המפלגות הדתיות חיזקו את כוחן"

הרב יצחק יוסף בביקור בצרפת (קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)הרב יצחק יוסף בביקור בצרפת (קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, המריא השבוע למסע בזק בן 24 שעות בצרפת, במהלכו השתתף בעצרת התעוררות וסליחות מרכזית שנערכה בעיר ליון. אל העצרת הגיעו אלפים מתושבי העיר, והיא התקיימה במעמד רבנים מכל רחבי המדינה שבאו להקביל את פניו של הרב.

במסגרת המסע, השתתף הראשון לציון באזכרה שהתקיימה ביום השנה לפטירתו של הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל, רבה הראשי של צרפת. כמו כן, הוא ביקר בתלמודי התורה, בישיבות ובכוללים בליון, ואף נטל חלק בחנוכת מקווה חדש, בית מדרש וגני ילדים בעיר.

את תפילת שחרית ואמירת הסליחות התפלל הרב יוסף בבית הספר היהודי המרכזי "נחלת משה", יחד עם אלפי תלמידי בית הספר שהגיעו להקביל את פניו. לאחר מכן הוא ביקר בבי"ס אורט ובבי"ס חב"ד בעיר והשתתף בחנוכת מקווה חדש שנבנה. בהמשך מסר הרב שיעור לאברכי כולל לרבנות ודיינות בעיר, ובשעות הערב נערך כנס נוסף לכלל תושבי העיר בבית הכנסת המרכזי בויל אורבן.

בדברים שנשא בעצרת ההתעוררות, דיבר הרב על חשיבות לימוד ההלכה ועל החשיבות בקביעת עיתים לתורה, ושיבח את נשות העיר, שמאפשרות לבעליהן ללמוד ולהתחזק. בסיום דבריו בירך הראשון לציון את כל בני העיר ומשתתפי הכנס בשנה טובה.

את ביקורו חתם הרב יוסף בכנס מיוחד שנערך בבית הכנסת העתיק בליון, יחד עם רבנים ומנהיגי קהילות המשמשים בעיר, שהפנו אליו שאלות המגיעות לפתחם.

בדבריו התייחס הרב לנעשה בארץ ואמר לקהל שומעיו: "בישראל אנחנו לאחר מערכת בחירות, שהיה בה הרבה שנאה כנגד היהדות ולומדי התורה, ובחסדי השם המפלגות הדתיות חיזקו את כוחן. עכשיו ערב ראש השנה, ראש השנה זה הזמן לאחדות. אחדות בארץ ישראל בין האזרחים ומנהיגי הציבור, וגם אחדות בין יהודי העולם. זה סוד הנצח של העם היהודי. כמו שאנחנו נמצאים כאן היום – בבית הכנסת העתיק הזה, שנחנך לפני 150 שנה – כך גם בעוד מאות שנים, קול התורה והתפילה ימשיך להדהד מפה".

(קרדיט תמונות: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:צרפתהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה