חדשות בארץ

הישג ישראלי: פרגוואי הכריזה על חיזבאללה וחמאס כארגון טרור

למרות שישראל סגרה את השגרירות שלה בבירת פרגוואי, הודיעה האחרונה על הגדרתם את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור. היעד הישראלי הבא שישראל מכוונת אליו הוא לברזיל: "לוחצים בהרבה מקומות". ראש הממשלה שיבח: "פועלים כדי שמדינות נוספות ינקטו גם הן בצעד חשוב זה". שר החוץ: "העולם כולו חייב להתאחד למאבק כנגד הטרור שמפיצים איראן ושלוחיה"

נתניהו ונשיא פרגוואי בטקס הפתיחה של שגרירות פרגוואי בירושלים (צילום: עמווס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ונשיא פרגוואי בטקס הפתיחה של שגרירות פרגוואי בירושלים (צילום: עמווס בן גרשום, לע"מ)
אא

החלטה מפתיעה במיוחד נרשמה אתמול (שני) כאשר ממשלת פרגוואי הכריזה על ארגוני חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור. ההודעה באה בעקבות פעילות מאומצת של שירות החוץ הישראלי מול שר החוץ של פרגוואי, אנטוניו ריבס פלסיוס.

למרות הקשרים החמים בין ישראל לפרגוואי, ההודעה הפתיעה את ירושלים, זאת בשל משבר דיפלומטי חריף שהתגלע בין המדינות בספטמבר האחרון, אז סגרה ישראל את השגרירות בבירה אסונסיון, זאת בעקבות החלטתה להחזיר את השגרירות שלה מירושלים לתל אביב. העברת שגרירות פרגוואי בישראל התרחשה במאי אשתקד כאשר הלכה בעקבות ארצות הברית שהעתיקה את השגרירות מתל אביב לירושלים, והעבירה גם היא את שגרירותה מהרצליה לירושלים. אלא, שמספר חודשים לאחר מכן, בספטמבר של אותה שנה, החליטה פרגוואי, בעקבות פנייה של הרשות הפלסטינית, להשיב את השגרירות לתל אביב.

הודעת פרגוואי על הוצאתו של ארגון הטרור הלבנוני מהחוק הינו המשך ישיר להחלטת ממשלת בריטניה בחודש פברואר שהוציאה גם את הזרוע המדינית של חיזבאללה מחוץ לחוק, וקבעה שחיזבאללה על כל זרועותיו הוא ארגון טרור לכל דבר. ההחלטה, שעברה בלחץ ישראלי, נועדה לרוקן את כל כיסי התמיכה שנשארו לארגון בקרב כמה מדינות מערב, ובכך פתחה פתח לעוד מדינות  ללכת בעקבותיה. בישראל מתמקדים כיום במדינות דרום אמריקה, שם מפעיל הארגון רשתות סחר בסמים כדי לממן פעילויות טרור, וצפוי כי המדינה הבאה תהיה ברזיל. "אנחנו לוחצים בהרבה מקומות כדי שיאמצו את ההחלטה", אמר גורם במשרד החוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את ההחלטה: "אני מברך על ההחלטה של נשיא פרגוואי מריו אבדו להגדיר את חיזבאללה וחמאס כארגוני טרור. אנו פועלים כדי שמדינות נוספות ינקטו גם הן בצעד חשוב זה".

שר החוץ ישראל כץ בירך גם הוא את נשיא פרגוואי, ואמר: "הכרה זו תורמת למאבק הבינלאומי המשותף בטרור חמאס, חיזבאללה ופטרונו איראן", אמר. "אני קורא למדינות נוספות להצטרף לפרגוואי ולהכיר בארגונים אלה כארגוני טרור. נמשיך לפעול בכל מקום כדי שהארגונים האלו יוכרו כטרור. העולם כולו חייב להתאחד למאבק כנגד הטרור שמפיצים איראן ושלוחיה". 

תגיות:פרגוואיחיזבאללהחמאסטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה