חדשות בארץ

תיעוד: חטיבת "כפיר" ערכה תרגיל חטיבתי מסכם

חטיבת "כפיר", המתמחה בלוחמה בזירה הפלסטינית, התאמנה על מגוון תרחישים במתווה דרומי, הכוללים לחימה בשטח בנוי והתמודדות עם ארגוני הטרור

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חטיבת "כפיר" סיימה בשבוע שעבר תרגיל חטיבתי, שסיכם את תקופת האימון שהתקיימה בחטיבה בחודשיים האחרונים.

מדובר בתרגיל החטיבתי השביעי במספר של חטיבות צה"ל שהתקיים בשנת 2019, וזאת כחלק משיפור המוכנות ללחימה.

במהלך האימון התאמנו הלוחמים במגוון תרחישים במתווה דרומי, הכוללים לחימה בשטח בנוי והתמודדות עם ארגוני הטרור. החטיבה תרגלה התמודדות עם פעילות אויב במרחב התת-קרקעי באמצעות תעלות הביוב של שכונות הנבנות בימים אלו, וכן לחימה בבניינים רבי-קומות ואזורי בנייה צפופים. 

יכולות הלחימה תורגלו בשטח בנוי ומבוצר, בירי וצליפה, בפריצה וחבלה. כמו כן, התקיימו שיתופי פעולה עם כוחות הנדסה, שריון, תצפיות, אש ויחידת עוקץ.

במהלך השבוע ביקר הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, בתרגיל ושוחח עם מפקדי הגדודים והסיירת על תהליך שיפור הכשירות המבצעית של החטיבה ומוכנותה למלחמה הבאה, תוך שימת דגש על היכולות המיוחדות של החטיבה בכלל ושל סיירת "חרוב" בפרט.

חטיבת "כפיר" הוקמה בשנת 2005 כמענה לטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון. כיום, החטיבה מתמחה בלוחמה בזירה הפלסטינית, בדגש על שטח בנוי, באוגדת יהודה ושומרון ובמתווה דרומי. בחודש נובמבר הקרוב תבצע החטיבה לראשונה תעסוקה מבצעית ברצועת עזה.

"חטיבת 'כפיר', כדרכה ב- 14 השנים האחרונות, מובילה את הלחימה בטרור למען ביטחון ושלום תושבי מדינת ישראל", אמר מפקד החטיבה, אלוף-משנה ערן אוליאל. "אני בטוח ביכולתנו כיום לעמוד בפני כל אתגר וכל משימה, מורכבת ככל שתהיה".

"חטיבת 'כפיר' חרטה על דגלה להיות חטיבת החי"ר הטובה ביותר בצה"ל בלחימה בשטח בנוי", הוסיף אוליאל. "הדבקות במשימה, המשמעת המבצעית, הנחישות והרוח, הם אלו שיבטיחו את יכולתנו לנצח במערכה הבאה. אני גאה בכם ובעיקר גאה להיות מפקדכם וחלק מכם".

(סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:אימוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה