היסטוריה וארכיאולוגיה

היום בהיסטוריה: הכור הגרעיני הראשון בישראל מתחיל לפעול

היום, כ"א בסיון, לפני 59, החל לפעול הכור האטומי הראשון של ישראל, "המרכז למחקר גרעיני שורק"

(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

שני מכוני מחקר לחקר הגרעין קיימים בישראל. הראשון מביניהם, "המרכז לחקר גרעיני – שורק" החל לפעול בדיוק לפני 59 שנים, בכ"א בסיון תש"ך. המרכז מבצע מחקר ופיתוח למטרות אזרחיות.

המרכז הוקם בשנת תשי"ח, והחל לפעול, כאמור, כשנתיים לאחר מכן. הוא נבנה סמוך לשפך נחל שורק, ממערב ליבנה, על ידי הוועדה לאנרגיה אטומית. מטרת ההקמה של המרכז היתה קידום תשתית טכנולוגית לשימוש בשיטות גרעיניות בתחומים שונים, כמו תעשייה, חשמל, חקלאות ורפואה. המרכז נבנה סביב כור גרעיני שנתרם לישראל על ידי ארה"ב במסגרת תוכנית בשם "אטום למען השלום".

כיום, מלבד כור המחקר, פועל במקום גם מעבדות מחקר ופיתוח וכן מאיץ פרוטונים. המרכז מוכר כמומחה בתחום של אלקטרואופטיקה וכן של מכשור לגילוי עצמים חשודים, אך עוסק גם בפיתוח לייזרים, בפיתוח שיטות בדיקה אופטיות ועל-קוליות, בזיהוי נתונים מטאורולוגיים ועוד.

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים