חדשות בארץ

רון קובי בדרך הביתה? תקציב עיריית טבריה לא עבר בפעם השלישית

רוב של חברי מועצת עיריית טבריה הצביע בפעם השלישית נגד הצעת התקציב שהגיש ראש העיר רון קובי. המשמעות: המועצה תפוזר בסוף החודש, ומשרד הפנים צפוי להתחיל בהליך הדחה נגד ראש העיר. וקובי? הוא כבר נושא את עיניו לכנסת ולתפקיד שר הפנים

בדרך הביתה? קובי (צילום: David Cohen/Flash90)בדרך הביתה? קובי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

בדרך להדחה? ראש עיריית טבריה, רון קובי, כשל הערב (שלישי) בניסיונו השלישי להעביר את תקציבה השנתי של העירייה. בתום ישיבה של למעלה מ- 4 שעות, שלוותה בצעקות רמות, העלה קובי את התקציב להצבעה. התוצאה לא הייתה שונה מההצבעה הקודמת בחודש שעבר: ההצעה נפלה ברוב של תשעה מתנגדים מול ששת חברי הסיעה בראשות קובי. חבר המועצה מיכאל לרר, שערק לאחר הבחירות מהאופוזיציה והצטרף לקואליציה, הצביע נגד התקציב. במהלך הישיבה תקף אותו קובי ואמר כי הוא נציג של אביגדור ליברמן.

בישיבה נכח מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, בועז יוסף, שניסה לשכנע את חברי המועצה מטעם האופוזיציה להצביע בעד התקציב. בהתאם לחוק, התקציב צריך לקבל את אישור המועצה עד סוף החודש. על פי ההערכות, לא ייעשה ניסיון נוסף להעברת התקציב.  

מאז נבחר בנובמבר שעבר לראשות העיר, הצליח קובי לקומם את תושביה הדתיים של טבריה ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק בשל התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של העיר אלא גם בגלל יוזמותיו לעידוד חילול השבת. הוא לא הצליח לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם, וכאמור גם לרר – לא אפשרו לו להעביר את התקציב. על פי חוק, משרד הפנים יפזר בסוף החודש את המועצה. קובי יוזמן לשימוע בפני ועדה מיוחדת של המשרד, שתחליט האם לפטר גם אותו.

קובי אמר בשבועות האחרונים כי אין בכוונתו ללכת הביתה והבהיר כי במידה ויודח הוא יבקש את התערבותו של בית המשפט. על פי הדיווח ב"מקור ראשון", הוא אף איים בימים האחרונים באופן אישי על בכירים במשרד הפנים ואמר כי 'יקח אותם לבג"ץ'. אלא שבתחילת השבוע הכריז קובי על הקמתה של מפלגת "הימין החילוני" בראשותו ועל כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22, ואמר כי הוא שואף לקבל לידיו את תפקיד שר הפנים במקומו של אריה דרעי.

המפלגה החדשה של קובי מתעתדת לרכב על הגל האנטי-חרדי שליברמן מוביל בתקופה האחרונה, והיא מאיימת לנגוס קולות רבים מישראל ביתנו. בראיון לחדשות 13 טען קובי ל'זכויות יוצרים' על המאבק נגד החרדים והאשים את ישראל ביתנו בגניבת הקונספט: "ליברמן העתיק את כל מה שהוא עושה עכשיו ממה שאנחנו עשינו בחצי שנה האחרונה". לדבריו, המלחמה ב"כפייה החרדית", כהגדרתו, החלה בטבריה: "הם ראו את הטרנד הזה ונמשכו אליו". הוא הוסיף כי "ליברמן לא יציב, לא ראיתי אותו עושה משהו בצורה עקבית". ליברמן, החושש מסחף קולות לכיוונו של קובי, תקף את ראש עיריית טבריה בחריפות ואמר כי "הוא ליצן. הוא נבחר לתפקיד לפני 7 חודשים ונכשל בו לחלוטין. זו מפלגת ליצנים שכל מטרתה לקחת קולות מישראל ביתנו".

תגיות:טבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה