חדשות בארץ

כישלון נוסף לרון קובי: מועצת העיר טבריה הצביעה נגד התקציב

רוב של חברי מועצת העיר טבריה דחה את הצעת התקציב שהוגשה על ידי ראש העירייה. רון קובי מתקרב לרגע האמת הפוליטי שלו: על פי החוק, הוא חייב להעביר את התקציב עד סוף החודש הבא

קובי (צילום: David Cohen/Flash90)קובי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, נכשל שוב בניסיונו להעביר במועצת העיר את התקציב השנתי של העירייה. בתום ישיבה סוערת, רוויה בצעקות, שנערכה אמש (שלישי), העלה קובי את הצעת התקציב להצבעה. 6 חברי מועצה בלבד – אנשי מפלגתו של קובי – הצביעו בעד, בעוד 9 חברים התנגדו. חבר המועצה מיכאל לרר, שערק לאחרונה לקואליציה, הצביע אף הוא נגד התקציב.

מדובר בפעם השנייה שקובי אינו מצליח להעביר את התקציב, עובדה שאמורה להכניס אותו למצוקה פוליטית גדולה. על פי החוק, התקציב צריך לקבל את אישור המועצה עד סוף חודש יוני. אלא שראש העיר הצליח מאז הבחירות לקומם את תושביה הדתיים של טבריה ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק בשל התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של העיר אלא גם בגלל יוזמותיו לעידוד חילול השבת. הנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – מחזיקים ב- 8 מושבים מכלל 15 חברי המועצה – גוש חוסם, שאינו מאפשר לקובי לאשר את התקציב.

בתחילת החודש שלח בועז יוסף, הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, מכתב לקובי והזהיר אותו כי עליו לאשר את התקציב בהתאם ליעד שנקבע בחוק. "בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, המועד האחרון לאישור התקציב השנתי לרשות מקומית לשנת 2019 הוא יום א', 30.6.2019. נכון להיום, טרם אושר התקציב ברשות, ובאם לא יאושר עד ליום 30.6.2019 – הרי שהמשרד ייאלץ לפעול על פי הוראות סעיף 206 לפקודת העיריות".

על פי הסעיף האמור, במקרה בו התקציב העירוני אינו מאושר – בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונת המועצה או על סיום כהונתם של המועצה וראש העיר גם יחד, ולמנות במקומם ועדה קרואה. באפשרותו של קובי לפנות למשרד הפנים עד ה- 23 ביוני ולהגיש בקשה לקבלת ארכה, אולם יוסף הדגיש כי "ארכה תינתן רק במקרים חריגים ביותר ולאור טיעונים כבדי משקל בלבד, וזאת משום שהיה מספיק זמן מתחילת השנה לאשר את התקציב".

בתגובה למכתב שקיבל ממשרד הפנים, אמר קובי כי אין לו כוונה ללכת הביתה. בשידור חי בפייסבוק הוא טען כי "תהיה קואליציה, ויהיה תקציב, ואני מבטיח לכם שעד ה- 30 ביוני זה ייחתם". הוא הבהיר כי במידה והתקציב לא יעבור, אין בכוונתו לבקש הארכה ממשרד הפנים, אלא יגיש בקשה לפיזור המועצה. לטענתו, בית המשפט יעמוד לימינו ולא יאפשר את הדחתו, אלא ידיח אך ורק את חברי המועצה.

תגיות:תקציבטבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה