חדשות בארץ

רון קובי רשם מפלגה חדשה ויתמודד בבחירות לכנסת

ראש עיריית טבריה, שהצליח לקומם את תושביה הדתיים של העיר ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו בשל יוזמותיו לעידוד חילול השבת, מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. בין מטרותיה של המפלגה החדשה בראשותו: קידום תחבורה ציבורית בשבת וקידום גיוס חרדים לצה"ל

רון קובי (צילום: פלאש 90)רון קובי (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הקים היום (ראשון) מפלגה העונה לשם "הימין החילוני", והוא מתכונן – כך נראה – לרוץ בבחירות לכנסת ה- 22.

על פי הבקשה שהוגשה לרשם המפלגות, בנוסף להדגשת סוגיות הנוגעות לפריפריה, קובי מתכוון לרכב על הגל האנטי-חרדי אותו מוביל בתקופה האחרונה אביגדור ליברמן. בראש מעייניה של המפלגה החדשה, כפי שנכתב בבקשה, מופיעות המטרות הבאות: "קידום הפריפריה הצפונית והדרומית במדינת ישראל, קידום תחבורה ציבורית בשבת, קידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל ולשירות הלאומי במסגרת השוויון בנטל". קובי מתחייב גם לפעול לביטול חוק המרכולים.

לקובי – שלא הצליח, בלשון המעטה, להוכיח את עצמו כראש עירייה – שאיפות גרנדיוזיות למדי: "המפלגה תשאף לקבל לידיה את משרד הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, על מנת לבצע שינוי מהותי בסדרי העדיפויות ברשויות המקומיות ובפריפריה". בין מטרות המפלגה מופיעה גם הכוונה לפעול להקמת אוניברסיטה באזור הכינרת.

קובי ינסה השבוע בפעם השלישית להעביר במועצת העיר את התקציב השנתי של העירייה. על פי החוק, התקציב צריך לקבל את אישור המועצה עד סוף החודש. אלא שראש העיר הצליח מאז הבחירות לקומם את תושביה הדתיים של טבריה ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק בשל התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של העיר אלא גם בגלל יוזמותיו לעידוד חילול השבת. הנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – מחזיקים ב- 8 מושבים מכלל 15 חברי המועצה – גוש חוסם, שאינו מאפשר לקובי לאשר את התקציב, והוא כשל כבר פעמיים.

במקרה בו התקציב העירוני אינו מאושר – בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונת המועצה או על סיום כהונתם של המועצה וראש העיר גם יחד, ולמנות במקומם ועדה קרואה. קובי הבהיר אומנם כי אין בכוונתו ללכת הביתה, וכי במידה ומשרד הפנים יחליט להדיחו – הוא מתעתד לבקש סעד מבית המשפט ולדרוש את פיזור המועצה בלבד. אלא שהקמת המפלגה החדשה מלמדת כי הוא גמר אומר שלא להסתפק במגרש הפוליטי המקומי.

בראיון שהעניק ל- ynet בתחילת החודש טען קובי כי טרם החליט בוודאות האם יתמודד בבחירות לכנסת. כעת, משהפור נפל, מסע הבחירות שלו צפוי להתמקד בתעמולה אנטי-חרדית. "החרדים ילמדו טוב מאוד הפעם שנגמרה ההגמוניה הזאת של הסחיטה. צריך לעשות בלמים ואיזונים. ימין חזק, חילוני ובועט", אמר. לאור העובדה שהמשבצת האנטי-חרדית נתפסה כבר באופן מובהק על ידי ליברמן ויאיר לפיד, ניתן להעריך שקובי יתקשה לחצות את אחוז החסימה. עם זאת, גוש הימין-חרדים עשוי ליהנות מזליגה אפשרית של קולות מישראל ביתנו וכחול לבן לעבר מפלגתו של קובי.

תגיות:בחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה