חדשות בארץ

ליברמן נגד רון קובי: ליצן שהקים מפלגת ליצנים

הכרזתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, על כוונתו לרוץ לכנסת הכניסה ללחץ את אביגדור ליברמן, שהגיב כי קובי הוא ליצן ומפלגתו היא "מפלגת ליצנים שכל מטרתה לקחת קולות מישראל ביתנו"

קובי וליברמן (תמונות: דוד כהן ונועם ריבקין פנטון, פלאש 90)קובי וליברמן (תמונות: דוד כהן ונועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לחוץ: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהודיע שלשום על הקמת מפלגת "הימין החילוני" עמה הוא מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22.

בראיון שהעניק לאתר החדשות בשפה הרוסית Newsru נשאל ליברמן האם מפלגתו החדשה של קובי מהווה איום על ישראל ביתנו. הוא השיב כי "ראש עיריית טבריה הוא ליצן. הוא נבחר לתפקיד לפני 7 חודשים ונכשל בו לחלוטין. הוא נכשל בהקמת קואליציה עירונית, לא הצליח להעביר תקציב ועכשיו בורח מתפקיד ראש העיר ורץ לכנסת. זו מפלגת ליצנים שכל מטרתה לקחת קולות מישראל ביתנו".

מהבקשה לרישום המפלגה החדשה, שהוגשה על ידי אנשיו של קובי לרשם המפלגות, עולה כי קובי מתכונן לרכב על הגל האנטי-חרדי אותו מוביל ליברמן בתקופה האחרונה. בראש מעייניה של המפלגה החדשה, כפי שנכתב בבקשה, מופיעות המטרות הבאות: "קידום הפריפריה הצפונית והדרומית במדינת ישראל, קידום תחבורה ציבורית בשבת, קידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל ולשירות הלאומי במסגרת השוויון בנטל". קובי התחייב גם לפעול לביטול חוק המרכולים, ובראיונות שהעניק לתקשורת בימים האחרונים הוא הצהיר כי בכוונתו לדרוש את משרד הפנים.

המשבצת האנטי-חרדית נתפסה, כאמור, באופן מובהק על ידי ליברמן, וזאת בנוסף ליאיר לפיד הממוקם בה זה מכבר. בשלב זה ניתן להעריך כי קובי יתקשה לחצות את אחוז החסימה, אך התמודדותו מאיימת לגזול קולות רבים מישראל ביתנו, ומכאן פשר הלחץ שאחז בליברמן.

זעמו של ליברמן נובע, ככל הנראה, גם מהעובדה שקובי תקף אותו באופן אישי במסגרת המאבק על הקול האנטי-חרדי. בראיון לחדשות 13 טען קובי ל'זכויות יוצרים' על המאבק נגד החרדים והאשים את ישראל ביתנו בגניבת הקונספט: "ליברמן העתיק את כל מה שהוא עושה עכשיו ממה שאנחנו עשינו בחצי שנה האחרונה". לדבריו, המלחמה ב"כפייה החרדית", כהגדרתו, החלה בטבריה: "הם ראו את הטרנד הזה ונמשכו אליו". הוא הוסיף כי "ליברמן לא יציב, לא ראיתי אותו עושה משהו בצורה עקבית".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה