חדשות בארץ

טבריה עדיין ללא קואליציה – בדרך לוועדה קרואה?

התנהלותו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, ויוזמותיו לעידוד חילול השבת בעיר יצרו גוש חוסם נגדו במועצה שאינו מאפשר לו להקים קואליציה. אם תקציב העירייה לא יאושר בחודשים הקרובים על ידי המועצה, משרד הפנים ימנה לעיר ועדה קרואה שתנהל את העיר

  • י"א אדר א' התשע"ט
קובי (צילום: פלאש 90)קובי (צילום: פלאש 90)
אא

שלושה חודשים חלפו מאז נבחר רון קובי לתפקיד ראש עיריית טבריה – והעירייה עדיין משותקת.

הנציגים החרדיים והדתיים, המחזיקים ב- 9 מושבים מכלל 15 חברי מועצת העיר, יצרו גוש חוסם נגד קובי, שאינו מאפשר לו להקים קואליציה. המועצה התכנסה לאחר הבחירות לישיבת פתיחה ראשונה, ומאז חברי האופוזיציה מונעים את כינוסה מחדש. ניסיון שעשה קובי לפני מספר ימים לכנס את המועצה נתקל בהתנגדותם. פנייתם בנידון לבית משפט נענתה בחיוב, והוא הורה לקובי לבטל את הישיבה המתוכננת.

קובי, שניצח את ראש העיר הקודם יוסי בן דוד, הצליח מאז הבחירות לקומם את תושביה הדתיים של טבריה ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק התבטאויות בוטות נגד התושבים החרדים ונגד הרבנים, אלא גם יוזמות הכרוכות בחילול שבת המוני.

את פעולותיו לעידוד חילול השבת ממקד קובי בטיילת הצמודה לכינרת, על מנת להפוך את טבריה ל"בירת הבילויים והתיירות של המדינה", כהגדרתו. בחודש שעבר הוא דאג להבאת 120 טון שלג מהחרמון לטיילת באמצעות משאיות, והשיק פסטיבל שלג שנמשך יום אחד בלבד – דווקא בשבת. במקביל, הוא מעודד באינטנסיביות בעלי עסקים לפתוח את עסקיהם בשבת.

בשבת שעברה שיתף קובי פעולה באופן אקטיבי עם יוזמה של אנשי עמותת "נוע תנוע", שהוציאה תחבורה ציבורית חינמית בשבת מהעיר אל הטיילת. "הגיע הזמן שכולם ייהנו מהאטרקציות בטיילת, שכולם יוכלו לרדת מהשכונות", אמר קובי, "המסעדות מפוצצות בשבת, עושים כסף כולם. 20,000 איש הגיעו בשבת האחרונה. אבל יש רבים שלא באים כי אין להם רכב, ומהשבת הקרובה כולם יגיעו". השבת, אגב, האוטובוסים לא פעלו – לטענת קובי, בגלל מזג האוויר החורפי, אבל הסיבה האמיתית ככל הנראה היא היעדר ביקוש.

יוזמה נוספת של ראש העיר החדש – שספק אם תצא לפועל, אך הצליחה להכעיס רבים – היא להוציא את הכשרות בבתי המלון של טבריה מידי הרבנות הראשית ולהעבירה לידי הכשרות האלטרנטיבית של ארגון צוהר.

במצב הדברים הנוכחי, כאמור, קובי אינו יכול להקים קואליציה, שתפעיל את הוועדות השונות ותחלק את תחומי האחריות בין חבריה – עובדה שפוגעת באופן קשה בניהולה התקין של העיר. תקציב העירייה טרם אושר במועצה, ואם לא יחול שינוי דרמטי שיאפשר את אישורו – בתוך כארבעה חודשים אמור להיפתח תהליך לכינונה של ועדה קרואה מטעם משרד הפנים, שתיטול את סמכויותיה של המועצה ותנהל את העיר.

תגיות:חילול שבתטבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה