חדשות יהדות

הרבנים הראשיים: למעט במספר המדורות ולהימנע מהדלקתן במקומות סכנה

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו פנו בקריאה משותפת לציבור לנקוט בזהירות בהדלקת המדורות בל"ג בעומר, במיוחד לאור השרב הכבד הצפוי בימים הקרובים: "המדורה אינה תכלית היום, אלא הרעיון הוא להגביר את הדבקות בתורת הרשב"י"

הרבנים הראשיים לישראל (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)הרבנים הראשיים לישראל (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אא

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, פנו הבוקר (שלישי) לציבור בקריאה לנקוט במשנה זהירות במהלך הדלקת מדורות ל"ג בעומר, זאת לאור השרב הכבד ועומס החום הקיצוני הצפויים ברחבי הארץ בימים הקרובים.

ב"קול קורא" אותו פרסמו, כתבו הרבנים: "ל"ג בעומר, לפי המסורת, הוא יום הילולת התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. ביום זה זכה עם ישראל להתגלות תורת הקבלה שהועברה מרבי שמעון לתלמידיו, ואור גדול הופיע בעולם. נוהגים לאורך הדורות לקיים הדלקה בכל קהילה וקהילה".

"בנושא זה", הדגישו הרבנים, "חובה עלינו לנהוג תוך שמירה על הלכות התורה הקדושה, ובראשם 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', כאשר יש לציית להוראות כוחות ההצלה ולהימנע מהדלקת מדורות במקומות סכנה. להקפיד על האיסור החמור בשימוש בחומרי בעירה מסוכנים אשר יכולים לסכן את חיי הציבור המשתתף בהדלקות הרבות".

הרב יוסף והרב לאו הוסיפו, כי לאור התחזית למזג אוויר חם באופן קיצוני, בו קיים חשש רב יותר להתפרצות שריפות, "ראוי למעט במספר המדורות ובגודלן. אין כל צורך להעמיד מדורות גדולות שיש בהן סכנה, ועדיף להתלכד סביב מדורות מועטות. יש לזכור שהמדורה אינה תכלית היום, אלא הרעיון הוא להגביר את הדבקות בתורת הרשב"י".

הרבנים הראשיים הדגישו כי חובה להקפיד על איסור גזל ולא לקטוף עצים משדות פרטיים בניגוד להלכה. "כמו כן, יש איסור גמור להשחית אילנות טובים ולגדוע עצי פרי ונוי, כאשר על פי פוסקי ההלכה יש בזה משום 'בל תשחית', וכפי שהתורה מחייבת אותנו יש ליתן את הדעת על נזקים סביבתיים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההדלקה".

"עלינו לזכור את דברי חז"ל: 'בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשיי כמה נאים ומשובחים הן, וכל מה שבראתי – בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת – אין מי שיתקן אחריך".

"זכותו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי תעמוד לדבקים בתורתו ובאורו הגדול", חתמו הרבנים הראשיים את פנייתם.

תגיות:מדורותהרב דוד לאול"ג בעומרהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה