חדשות בארץ

ראש העיר החדש של טבריה: אסור שהחרדים כאן יגיעו ל- 30%

רון קובי, שניצח בשבוע שעבר את הבחירות לראשות עיריית טבריה, הצליח לקומם כאשר אמר שיגביל את הבנייה לחרדים בעיר במטרה למנוע את הגידול במספרם

טבריה, תמונת נוף (צילום: David Cohen, Flash90)טבריה, תמונת נוף (צילום: David Cohen, Flash90)
אא

רון קובי חולל בשבוע שעבר מהפך בבחירות לראשות עיריית בטבריה, כשזכה לרוב של 45.3% והדיח את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד. נישא על גלי הצלחתו המפתיעה והבלתי צפויה, התראיין היום (ראשון) קובי לגלי צה"ל ופרש את תוכניותיו לגבי טבריה ותושביה.

בין היתר, קובי נשאל על ידי המראיין רינו צרור אודות מסע הבחירות שניהל ואשר כלל מוטיבים אנטי-חרדיים. הוא השיב: "חס וחלילה, אני לא הולך נגד החרדים. שלא יהיה למישהו טענה או תואנה לנהל קמפיין נגטיבי נגדי מהרחוב החרדי שאני נגד החרדים. הקמפיין היה נגד ההתחרדות של טבריה מבחוץ ונגד השחיתות".

בהמשך דבריו הבהיר קובי את כוונותיו העתידיות: "אנחנו נהפוך את טבריה לעיר מזמינה, עיר תיירות מובילה בכל הארץ, אם לא המובילה בארץ. עיר שתזמין ותהיה אבן שואבת לכל האנשים שיבואו ליהנות ממנה, נקייה עם המון אטרקציות, בתי קפה פתוחים בשבת".

בתשובה לשאלה "מה תעשה עם ההתחרדות?", אמר קובי כי אסור שהחרדים בטבריה יגיעו ל- 30%: "בכל נקודת זמן ועניין שאוכל לעצור את הבנייה לחרדים שבאים מחוץ לטבריה – אעשה ככל יכולתי לעשות זאת. טבריה לא יכולה לעבור את קו פרשת המים של 30%. כרגע יש 22% חרדים בטבריה – מצב לכאורה הגיוני, נורמלי, בריא. כך אני רוצה את טבריה".

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (אגודת ישראל) הגיב בזעם על דבריו של קובי: "דבריך הם בושה. טבריה הייתה חרדית עוד לפני שנולדת! גדולי הרבנים חיו בה. האם היית מעז להתבטא כך על אתיופים או על רוסים? דבריך הם אנטישמיים".

תגיות:טבריהמנחם אליעזר מוזס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה