פרשת תרומה

כל מה שרציתם לדעת על פרשת תרומה: בואו להעשיר את ידיעותיכם

פרשת תרומה היא הרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת תרומה, ובתובנות המופלאות העולות ממנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבחר המרצים של הידברות מבארים את היסודות המהותיים הנלמדים מפרשת תרומה. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת תרומה.

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת תרומה: נתינה שהיא קבלה. צפו

 

איזו תרומה חשובה יותר - זהב או חוטי תפירה? מהו סודו של המספר 15? מתי נאמרה פרשת תרומה למשה רבנו? כמה עגלים היו בחטא העגל? מהיכן נלקח העפר ששימש לבריאת ראשו של אדם הראשון? ומדוע בצלאל בנה את המשכן ולא משה רבנו?

 

מה הקשר בין מזג אויר וחינוך ילדים? האם יש סיכוי שהסמכות ההורית תחזור? הרב אהרון לוי במסר נפלא מפרשת השבוע. צפו

 

כמה כסף באמת יש לך? הסכום לא משנה, אלא הנתינה היא שתקבע מה שבאמת יש לך בחיים. כל מה שאתה נותן נהפך לשלך, ואת זה - איש לא יוכל לקחת ממך. מסר חזק לפרשת תרומה. צפו

 

קריאת פרשת תרומה בטעמים:

 

למה לא קידם ראש הישיבה את פני הנדיב שהגיע לארץ? כמה זהב היו צריכים לבית המקדש? אילו ניסי קרו בשעת נתינת הזהב? כיצד עזר שיעור התורה לרפואת הילד החולה, ומה קרה לו לבסוף? למה התורה מאריכה בתיאור בניית המשכן, בעוד ההלכות הקשורות בו כבר לא נוגעות למעשה? מה מיוחד באבן השתיה שהיא מקודשת כל כך? מה התגלה לאחר פטירת אביו של האברך מכפר חסידים? למה ארון הברית היה עשוי מעץ בניגוד לשאר כלי המשכן שהיו עשויים מזהב? ומה עשה נהג המונית כשראה אישה בתחנה בשעת לילה מאוחרת ליד כפרים ערביים?

 

למה נגזר על ציבור בני התורה לחיות במצב כלכלי לא מזהיר? מדוע נתן העשיר 3600$ דווקא לראש הישיבה? ולמה מכים את המן בכל שנה ולשאר הרשעים מכל הדורות לא עושים כך?

 

מדוע התורה מפרטת לפרטי פרטים כל קרש וכל כלי במשכן? כיצד קיבל האברך מליקווד פרנסה באופן ניסי? ומדוע מתו שני גיסיו של ה"מגלה עמוקות"?

 

אילו מלאכים הגיעו לבקר את אברהם אבינו? האם שתי לוחות הברית ניתנים להפרדה? ואיפה היה מעמד מתן תורה נוסף בימי מרדכי ואסתר?

 

מדוע כל כלי המשכן היו מזהב ואילו המזבח היה מנחושת פשוטה? כיצד זכו בני זוג לישועה גדולה בגלל טרמפיסט שעלה לרכבם? ואיך דו"ח על חניה בחניית נכים גרם לנס גדול?

 

איך ידע דוד המלך לזהות את המקום המדויק של בית המקדש? שיעור מרתק מפי הרב אליהו עמר

 
ישנם בני ישיבה שמדי פעם חולפת בלבם תחושה מציקה העוצרת אותם במסלול העליה: "מדוע אתאמץ?!" הם מייאשים את עצמם, "הלא אבי איננו בן תורה". לקריאה, לחצו כאן.

האם אנחנו נותנים צדקה מתוך נדבת לבנו, מתוך שמחה של מצווה, או מתוך אי נעימות, לחץ או לחילופין – רדיפת כבוד? לקריאה, לחצו כאן.           

"זו מכה כלל ארצית", אמר להם הפסיכולוג, "גם לי יש בת שחזרה בתשובה". לקריאה על הצימאון לדבר ה' בדורנו, לחצו כאן. 

החולה היהודייה סיפקה הסבר פיזיקלי מופלא לשאלה: מדוע מבקרים אותה רבנים חשובים. הגוי לא הבין, אתם בטח תבינו. לקריאה, לחצו כאן. 

מה ההסבר לכך שפניהם שח הכרובים כפני תינוקות? מדוע בתוך קודש הקודשים, המקום אליו עם ישראל נושא את עיניו, יש דמויות תינוק? לקריאה, לחצו כאן.

 

הפטרת פרשת תרומה

ברוב השנים נקראת ההפטרה בספר מלכים א' (מפרק ה', פסוק כ"ו עד פרק ו', פסוק י"ג), בתיאור בית המקדש שבנה שלמה המלך. בשנה זו (תשפ"א 2021) חלה פרשת תרומה בשבת שלפני פורים, ועל כן קוראים בה את פרשת זכור, ולהפטרה - את הפטרת פרשת זכור. לקריאת הפטרת פרשת זכור, לחצו כאן.

לקריאת פרשת תרומה, לחצו כאן. 

ללימוד פרשת תרומה עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן. 

למצוות הפרשה בספר החינוך, לחצו כאן. 

למדרש רבה על פרשת תרומה, לחצו כאן.

עשרות מאמרים וסרטונים מושקעים מחכים לכם במדור פרשת תרומה. לכניסה למדור, לחצו כאן.  

תגיות:פרשת השבועפרשת תרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה