חדשות בארץ

סופית: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בבחירות המקדימות בליכוד

בית המשפט המחוזי דחה את עתירתו של שרון להתערב בהחלטת מוסדות הליכוד שלא לאפשר לו להתמודד בבחירות המקדימות לרשימה לכנסת

גלעד שרון (צילום: פלאש 90)גלעד שרון (צילום: פלאש 90)
אא

יחזור לכבשים: בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (חמישי) את בקשתו של גלעד שרון לאפשר לו להתמודד בבחירות המקדימות בליכוד.

שרון ביקש להתמודד בבחירות המקדימות על משבצת מחוז נגב של הליכוד, אך חסרו לו כ- 100 ימים להשלמת שלוש שנות חברות במפלגה – תקופת האכשרה הנדרשת כדי להציג מועמדות לכנסת מטעמה. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ומזכירות המפלגה סירבו לקצר לשרון את תקופת האכשרה. הוא עתר בתחילה לבית הדין של הליכוד, בטענה כי היחסים המתוחים ששררו בין אביו, ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, ובין נתניהו הם שעומדים בבסיס ההחלטה שלא לקצר לו את פרק הזמן המינימלי הדרוש להתמודדות. לאחר שעתירתו נדחתה על ידי בית הדין, הוא ביקש להתמודד ברשימה הארצית, אך סורב גם כאן ופנה לבית המשפט המחוזי. היום, כאמור, הסאגה הסתיימה כשבית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטת בית הדין של הליכוד.

רצונו של שרון הבן להציג את מועמדותו לכנסת מטעם הליכוד נתקל לא רק במכשול החוקתי-טכני, אלא גם בהתנגדות עזה של חברי מרכז שהתגוררו בעבר בגוש קטיף ונעקרו ממקום מגוריהם בעקבות תוכנית ההתנתקות. הם פנו לבית הדין של התנועה בבקשה שלא לאפשר לו את מבוקשו. "אנו, חברי מרכז המפלגה אשר גורשנו מביתנו על ידי אדריכל ההתנתקות, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מר גלעד שרון, מבקשים מכם, חברים נכבדים, שלא לקבל את בקשתו של שרון להתמודד למפלגה", נאמר במכתב ששלחו לבית הדין. חבר בית הדין, יצחק בם, התייחס בפסק הדין לתפקידו של שרון בתוכנית ההתנתקות, כשכתב בחריפות כי הוא היה "שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה- 21".

בראיון שהעניק לגלי צה"ל בתחילת השבוע, אמר שרון כי יכול היה להיבחר לכנסת ברשימות אחרות, אך הוא אינו מתכוון לעשות זאת: "אני רץ רק בליכוד – או חזרה לכבשים. לא יהיה משהו אחר".

תגיות:גלעד שרוןהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה