חדשות בארץ

בית הדין של הליכוד דחה את עתירתו של גלעד שרון

שרון ביקש מבית הדין להורות על קיצור תקופת ההכשרה הנדרשת של חברות במפלגה כדי שיוכל להתמודד על מקום לכנסת מטעם מחוז הנגב, אך עתירתו נדחתה

גלעד שרון (צילום: פלאש 90)גלעד שרון (צילום: פלאש 90)
אא

בית הדין של הליכוד דחה היום (חמישי) את עתירתו של גלעד שרון, שביקש לקצר את תקופת ההכשרה הנדרשת כדי להציג מועמדות לכנסת מטעמה. שרון רצה להתמודד בבחירות המקדימות על משבצת מחוז נגב, אך חסרו לו כ- 100 ימים להשלמת שלוש שנות חברות במפלגה.

בליכוד טענו כי החלטתו של נתניהו התקבלה בעקבות סיכום שהושג בעבר בינו ובין יו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כץ, לפיו "במשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות". שרון טען בעתירתו כי היחסים המתוחים ששררו בין אביו, ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, ובין נתניהו הם שעומדים בבסיס ההחלטה שלא לקצר לו את פרק הזמן המינימלי הדרוש להתמודדות.

נשיא בית הדין של הליכוד, מיכאל קליינר, כתב בנימוקים לדחיית עתירתו של שרון כי "אכן בעבר אושרו קיצורי פז"ם במחוזות, למועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד"ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי. אולם שינוי העמדה הליברלית הגורפת, שהייתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז"ם, החל כבר בבחירות המוניציפליות האחרונות, והוא אינו חורג ממתחם הסבירות. ודאי לא במידה המצדיקה שבית הדין יפקיע לידיו את הסמכות הנתונה על פי החוקה בידי ראש התנועה".

חבר בית הדין, יצחק בם, הוסיף נימוקים משלו, בהם תקף במלים חריפות את התפקיד שמילא שרון הבן בתוכנית ההתנתקות. הוא הדגיש כי "גם לו היה היו"ר נתניהו אומר כי מי שהיה שותף ב'פורום החווה' – שגרם נזקים אדירים לחברה ולמדינה בישראל – לא יקבל שום הנחה או קיצור תקופת ההכשרה בליכוד, לא הייתי אומר כי ההחלטה אינה סבירה. היו"ר מוסמך לשקול שיקולים פוליטיים וציבוריים. עברו הפוליטי והציבורי של המועמד והיותו שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה- 21 הנם שיקולים לגיטימיים שהיו"ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה האם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה".

בפני שרון פתוחה עדיין האפשרות להציג את מועמדותו ברשימה הארצית של הבחירות המקדימות בליכוד אך לאור הצפיפות הרבה השוררת בה סיכוייו להיכנס דרכה לכנסת קלושים ולכן לא סביר שיעשה כן. ככל הנראה, הוא יבחר לפנות לבית המשפט המחוזי כדי לבקש סעד נגד החלטת בית הדין של הליכוד.

תגיות:בחירות 2019גלעד שרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה