בריאות ותזונה

ניתוח לייזר להסרת משקפיים: עושים סדר עם השיטות המרכזיות

רבים מעוניינים להסיר את משקפי הראייה לצמיתות, ובודקים את האפשרות של ניתוח לייזר. ישנן שיטות רבות לביצוע הניתוח, אז איך בוחרים את השיטה המתאימה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניתוחי לייזר להסרת משקפיים יכולים להתבצע במספר שיטות שונות. לפני שניגשים לניתוח, חשוב לברר היטב וגם לגשת לאבחון מקצועי אצל רופא עיניים, על מנת לקבוע מהי השיטה המתאימה לכם ביותר. אספנו עבורכם מספר שיטות נפוצות בתחום, להיכרות ראשונית.

 

אינטרלאסיק

שיטה זו היא פיתוח של שיטה שהיתה מקובלת בעבר, שיטת לאסיק. אינטרלאסיק הוא ניתוח שבו מבצעים את הליטוש על פני הקרנית. בניתוח, מרימים שכבה דקיקה מתוך הקרנית, ומלטשים אותה, הכל באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים. המכשירים המשמשים לניתוח מזהים את העין על מנת לוודא שהניתוח מתבצע בעין הנכונה. הם גם מזהים את התנודות של העין, ומתאימים את הליטוש בצורה מדויקת גם במקרה שהעין זזה תוך כדי הניתוח. החידוש של שיטה זו על פני שיטת לאסיק היא שהיא מבוצעת רק באמצעות לייזר, ללא שום שימוש בסכין כירורגית, מה שמאפשר פחות סיכונים בניתוח, דיוק רב יותר ופחות תופעות לוואי בהחלמה. למעשה, מדובר בהחלמה מהירה.

 

PRK

שיטה זו מתאימה לחלק מן המטופלים, ואולם יש לה חסרונות רבים. בשיטה זו מסירים את האפיתל – השכבה החיצונית של הקרנית, ולאחר מכן מלטשים את הקרנית בלייזר. הניתוח עצמו פשוט, אך ההחלמה ממנו ארוכה. במשך 3-4 ימים המטופל עלול לחוש כאבים בעיניים (עד כדי צורך במשככי כאבים), צריבה ורגישות לאור. רק לאחר כשבוע מגיעים לראייה תפקודית מספיקה, ולראייה החדה המלאה ניתן להגיע רק אחרי תקופה שאורכת בין שבועיים לחודשיים. בנוסף, במשך חודשיים יש ליטול טיפות עיניים. נוסף על הכל, לעיתים לאורך זמן עלולה להיווצר נסיגה בראייה, כלומר צורך בניתוח נוסף.

 

ASA

שיטה זו דומה לשיטת PRK, אלא שהיא מתבצעת כולה באמצעות לייזר, ללא מגע ידו של המנתח. התוצאות של שיטה זו מדויקות יותר, וההחלמה קצרה מעט יותר וכרוכה בפחות כאבים מאשר בשיטת PRK. עם זאת, ההחלמה עדיין ארוכה ביחס להחלמה מניתוח בשיטת אינטרלאסיק, וגם בה יש צורך בשימוש בטיפות עיניים במשך חודשים. בנוסף, גם בשיטה זו עלולה להיווצר נסיגה בראייה עם הזמן. לכן, שיטה זו מתאימה בעיקר לבעלי מבנה קרנית שאינו מאפשר ניתוח בשיטת אינטרלאסיק.

 

פרבילאסיק

מרבית ניתוחי הלייזר עוסקים באנשים המתקשים בראייה מרחוק. אך מה לגבי אנשים בעלי קושי בקריאה – ראייה מקרוב? שיטה זו מסייעת גם להם. הניתוח בשיטה זו יוצר בקרנית עיצוב מולטיפוקאלי, כך שהוא מסייע גם לראייה מרחוק וגם לראייה מקרוב. אמנם, התיקון לראייה מקרוב אינו מוחלט – הוא מסייע להסרת משקפי הקריאה אצל 70% מן המטופלים. הניתוח מבוצע בשיטה דומה לזו של אינטרלאסיק, וההחלמה ממנו מהירה.

 

השתלת עדשה

כ-30% מן הפונים לבדיקה להתאמת ניתוח לייזר להסרת משקפיים מתגלים ככאלה שהניתוח אינו מתאים להם, מסיבות שונות. חלק מן האנשים הללו, שאינם יכולים לעבור ניתוח לייזר סטנדרטי יכולים לעבור ניתוח מסוג אחר – השתלת עדשה תוך עינית. העדשה מותאמת למטופל, והיא מסייעת במקרים של קוצר ראייה גבוה מאד. היתרון המרכזי בניתוח כזה הוא כמובן האפשרות לתקן את הראייה גם אצל מי שלא מתאים לניתוח לייזר. ההחלמה מהניתוח מהירה, אף שההכנות לקראתו ארוכות יחסית, כי לפני הניתוח יש להזמין עדשה המותאמת לצרכיו של המטופל. בנוסף, מדובר בניתוח הפיך, במקרה הצורך.

 

תכנים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

האם הרכבת משקפיים מעלה את האינטליגנציה? התשובה תפתיע אתכם

ילדכם הפעוט זקוק למשקפיים? כך תתאימו אותם בצורה נכונה

תגיות:עינייםניתוח לייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה