בריאות ותזונה

ילדכם הפעוט זקוק למשקפיים? כך תתאימו אותם בצורה נכונה

לבחור משקפיים לילדים קטנים או תינוקות יכולה להיות משימה קשה במיוחד. לפניכם כמה עצות שיקלו על המלאכה ויעזרו לכם לוודא שאתם מבצעים רכישה מועילה באמת

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

1. התאמת הגודל וצורת המשקפיים לפני הילד

היות וילדים קטנים (ועל אחת כמה וכמה תינוקות) לא מסוגלים להצביע על דברים שמפריעים להם במשקפיים, מה שהכי חשוב לשים לב אליו בבחירת משקפיים עבורם הוא הגודל וצורת המשקפיים. משקפיים צריכות להתיישב 'בדיוק' על מבנה הפנים של הילד. 

 

2. גודל המסגרת 

חשוב שהמסגרת תכסה את כל העין ואפילו תעלה קצת למעלה. בשום פנים ואופן אסור שהעין 'תברח' מחוץ למסגרת וחשוב לוודא שכשהילד מסתכל - המבט שלו ממוקם במרכז העדשה. חשוב גם לוודא שהמסגרת לא משאירה את חותמה בצורת סימנים אדומים על האף - מה שאומר שהמסגרת כלל לא מתאימה לגודל פניו של הילד. 

 

3. איך בוחרים משקפיים לתינוקות?

העיקרון המנחה הוא לשים לב שמבטו של התינוק מופנה ישירות למרכז העדשה, כדי לוודא שבעיית הראייה תטופל בצורה הנכונה. מבחינת חומרים, יש להעדיף משקפיים מפלסטיק ומחומרים טבעיים ונטולי כימיקלים, היות ופעמים רבות התינוקות מכניסים את המשקפיים לפה. 

 

4. להיות קשובים לצרכי הילד ותחושותיו

למרות כל הנאמר למעלה באשר להתאמת המסגרת לפני הילד, חשוב להיות קשובים לצרכיו, אופיו ותחושותיו של הילד. למשל, לילדים שאוהבים להרגיש את המשקפיים על פניהם - נתאים מסגרת ממתכת או פלסטיק כדי שיהיה להם נוח. אך ילדים שנוטים להוריד את המשקפיים ולשחק איתם, נתאים להם מסגרת קצת יותר גמישה שלא תישבר בקלות. ולסיום, תמיד חשוב שנזכור את כלל הברזל: ילדים גדולים בדרך כלל יודעים מה מתאים להם, מה נוח להם ומה טוב בשבילם, ואין צורך להתערב להם בהחלטות. יש לאפשר להם בחירה חופשית של המסגרת שנוחה ונעימה להם. 

תגיות:עצותמשקפייםבחירהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה