חדשות בריאות

האם הרכבת משקפיים מעלה את האינטליגנציה? התשובה תפתיע אתכם

מחקר ענק שבחן את הקשר בין קוצר ראייה לאינטליגנציה גבוהה, העלה את השאלה האם אנשים שמרכיבים משקפיים הם בהכרח חכמים יותר מהשאר? או במילים אחרות, האם המשקפיים עושים את האדם? התשובה (המפתיעה) בפנים

  • כ"ב סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר ענק שבחן את הקשר בין קוצר ראייה לאינטליגנציה גבוהה, העלה את השאלה האם אנשים שמרכיבים משקפיים הם בהכרח חכמים יותר מהשאר? או במילים אחרות, האם המשקפיים עושים את האדם?

במחקר השתתפו אלפי אנשים שעל פי הנתונים שהביאו עימם ניכר כי ישנו קשר בין קוצר ראיה לבין אינטליגנציה גבוהה, ולפיכך מסתבר כי מרכיבי המשקפיים הם אכן חכמים יותר. מה הסיבה לכך, אתם שואלים? ובכן, בהתאם למחקר שפורסם ב-Nature Communications התשובה היא אחת -גנטיקה.

צוות חוקרים בינלאומי מטעם אוני' אדינבורו, בחן את האינטראקציה בין התיפקוד הקוגניטיבי לבין הגנטיקה. לשם כך ניתחו מידע גנטי וקוגניטיבי של כ-300,480 אנשים. בנוסף, הם בדקו 148 אזורים גנומיים המשויכים לתפקוד קוגניטיבי משופר.

התוצאות הראו כי קיים קשר גנטי בין תפקוד קוגניטיבי כללי לבין בעיות בריאותיות שונות. אחד מהם רמז על הקשר בין אינטליגנציה לקוצר ראייה כולל הצורך בעדשות מגע או בהרכבת משקפיים. למרבה ההפתעה, נמצאה התאמה שלילית בין אינטליגנציה לראייה למרחקים. כלומר, הנתונים הראו כי אלו שהוכיחו אינטליגנציה גבוהה במבחנים שנערכו, היו בעלי סבירות גבוהה יותר ב- 30% להיות בעלי גנים הנצרכים משקפי קריאה, ביחס לאלו שצברו נקודות נמוכות.

"המחקר, אחד הגדולים שנערכו על תפקודים קוגניטיביים זיהה הבדלם גנטיים רבים התורמים למיומנויות החשיבה", הסבירה מנהלת המחקר, ד"ר גייל דייוויס מאוני' אדינבורו בשיחה עם The Telegraph, "הגילוי של השפעות גנטיות משותפות על התוצאות הבריאותיות ועל מבנה המוח מספק בסיס לחקר המנגנונים שבאמצעותם הבדלים אלה משפיעים על מיומנויות החשיבה לאורך כל החיים".

אגב, לאלו שתוהים האם הדברים שנאמרו כאן תקפים גם במקרה של הרכבת משקפיים לצורך יצירת חזות חכמה ולא בשל קוצר ראיה? התשובה היא שלילית בהחלט.

תגיות:משקפייםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה