חדשות בארץ

איראן לנתניהו: לא ניסוג מסוריה

מפקד משמרות המהפכה האיראניים הגיב על דבריו אתמול של ראש הממשלה, בהם קרא לאיראן "לצאת מהר מסוריה"

צעדה של משמרות המהפכה (צילום: שאטרסטוק)צעדה של משמרות המהפכה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, מוחמד עלי ג'עפרי, הגיב היום (רביעי) על קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיראן "לצאת מהר מסוריה". על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", ג'עפרי הבהיר כי ארצו אינה מתכוונת לסגת מסוריה: "נשאיר את כל יועצי הצבא ומשמרות המהפכה שלנו, וכן את הציוד וכלי הנשק, שנועדו לאמן ולהעצים את לוחמי ההתנגדות האסלאמית".

ג'עפרי הוסיף כי ישראל "משחקת עם זנב האריה", כלשונו: "הטילים השואגים והמדויקים של איראן יומטרו עליכם כמו גשם".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל אתמול את נאומו בטקס כניסתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לתפקידו כדי לשגר מסר תקיף לאיראן. "בארבע השנים האלו התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים בזירות משתנות – בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אך מולנו עומד גורם אחד מרכזי – איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת כדי לסכל את ההתעצמות של המבקשים את נפשנו. היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין, וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהרן, היא משקרת עכשיו שהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם רוצה להשיג את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי".

"עשינו את הפעולה של הגנת ישראל גם על ידי שיבוש ההצטיידות והניסיונות של ההצטיידות של חיזבאללה בנשק מדויק, השמדת המנהרות של חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום – ומעל לכל, מניעת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. שמעתי אתמול את דובר משרד החוץ האיראני אומר: 'לאיראן אין שום נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים'. אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים, ללא מורא וללא הפסקה".

דבריו של ראש הממשלה באו לאחר שבתחילת השבוע הוא אישר כי חיל האוויר תקף בסוף השבוע שעבר מטרות איראניות בסוריה, במסגרת הפעילות לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן במדינה זו. "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "רק ב- 36 השעות האחרונות חיל האוויר הישראלי תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. התקיפות האחרונות מוכיחות שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו". בהמשך היום, במהלך ביקור בעוצבת הגליל, חזר נתניהו על דבריו והוסיף: "אם צריך, אנחנו גם נעצים את ההתקפות".

תגיות:איראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה