חדשות בארץ

נתניהו בסיור בצפון: אם צריך – נעצים את התקיפות נגד איראן בסוריה

ראש הממשלה סייר באזור הפעילות של צה"ל לחשיפתן ונטרולן של מנהרות החיזבאללה. הוא שיבח את כוחות צה"ל על פעילותם במהלך מבצע מגן צפוני: "זה הישג יוצא דופן שלא היה לשום צבא בעולם"

נתניהו בצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ / אריאל חרמוני, משרד הביטחון)נתניהו בצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ / אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) לביקור בעוצבת הגליל, באזור הפעילות של צה"ל לחשיפתן ונטרולן של מנהרות חיזבאללה, במסגרת מבצע "מגן צפוני". בסיור השתתפו סגן הרמטכ"ל, האלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, ובכירים נוספים, שמסרו סקירה בפני ראש הממשלה על פעילות הכוחות.

במהלך הסיור נפגש נתניהו עם חיילים מחיל ההנדסה ועם כוחות נוספים ושיבח אותם על פעולתם.

נתניהו חזר על דבריו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר ואישר כי ישראל תקפה בסוף השבוע מחסן נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק: "זה משקף את המדיניות העקבית שלנו והנחישות האיתנה למנוע התבססות צבאית של איראן בסוריה". ראש הממשלה הבהיר: "אם צריך, אנחנו גם נעצים את ההתקפות".

בהתייחסו לחשיפת המנהרה השישית של החיזבאללה שחדרה לשטח ישראל, אמר נתניהו כי חשיפה זו מביאה את מבצע "מגן צפוני" לסיומו המוצלח: "אנחנו נמשיך לעקוב אחר כל הפעילות של חיזבאללה ושל איראן וגרורותיה, ונעשה מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

"אני מבקש להודות בהזדמנות הזאת למפקד פיקוד הצפון, לכל החיילים והחיילות, לכל הכוחות, ולכוחות ההנדסה, כוחות תצפית ואחרים שעשו כאן עבודה יוצאת מן הכלל", הוסיף נתניהו. "ההישג הזה, שבוצע תוך כמה שבועות של נטרול נשק המנהרות של חיזבאללה, זה הישג יוצא דופן שלא היה לשום צבא בעולם. עד היום, אף אחד לא הצליח לפעול בצורה כזאת, במהירות כזאת, באפקטיביות כזאת. כל הכבוד לכם, תודה רבה לכם בשם אזרחי ישראל".

בתשובה לשאלה האם תושבי הצפון יכולים להיות רגועים ולהמשיך את שגרת חייהם, אמר ראש הממשלה: "אני חושב שכל אחד מבין שהוסר כאן איום רציני ביותר. התוכנית המבצעית של חיזבאללה הייתה להשתמש בנשק המנהרות, להחדיר הרבה לוחמים, בין 1,000 ל- 2,000 מחבלים לתוך הגליל, לתפוס כאן יישובים. כל אחד מבין איך המלחמה הזאת הייתה נראית עם גדודים של חיזבאללה בתוך הגליל, ועם צבא איראני אל מול הגולן. את זה מנענו – ואת זה נמשיך למנוע".

נתניהו בצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ / אריאל חרמוני, משרד הביטחון)נתניהו בצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ / אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

תגיות:מגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה