חדשות בארץ

נתניהו בטקס חילופי הרמטכ"לים: מייעץ לאיראן לצאת מהר מסוריה

בנאומו בטקס מינויו של אביב כוכבי לרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל, אמר ראש הממשלה כי איראן ממשיכה לשקר לעולם: "אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו, כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים, ללא מורא וללא הפסקה"

כוכבי, נתניהו ואיזנקוט בטקס היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)כוכבי, נתניהו ואיזנקוט בטקס היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל הבוקר (שלישי) את נאומו בטקס כניסתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לתפקידו כדי לשגר מסר תקיף לאיראן.

נאומו של נתניהו החל בדברי פרידה מהרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, בהם התייחס לארבע שנות כהונתו בתפקיד שעמדו בסימן המאבק של ישראל נגד התבססותה של איראן בסוריה: "בארבע השנים האלו התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים בזירות משתנות – בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אך מולנו עומד גורם אחד מרכזי – איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת כדי לסכל את ההתעצמות של המבקשים את נפשנו. היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין, וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהרן, היא משקרת עכשיו שהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם רוצה להשיג את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי".

"עשינו את הפעולה של הגנת ישראל גם על ידי שיבוש ההצטיידות והניסיונות של ההצטיידות של חיזבאללה בנשק מדויק, השמדת המנהרות של חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום – ומעל לכל, מניעת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. שמעתי אתמול את דובר משרד החוץ האיראני אומר: 'לאיראן אין שום נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים'. אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים, ללא מורא וללא הפסקה".

"כל פעולות בניין הכוח שלנו בשנים האחרונות מכוונות לחיזוק המוכנות של צה"ל להשגת מטרה אחת – ניצחון במלחמה", הדגיש נתניהו. "ככל שאנחנו חזקים יותר, כך אנחנו מגדילים גם את הסיכויים לשלום. בזכות יכולותינו המודיעיניות, המבצעיות והטכנולוגיות, קשרינו עם העולם הערבי מתהדקים כפי שלא היה מעולם. מדינות מוסלמיות מובילות מתקרבות אלינו. הן מבינות שאנחנו לא משמשים להן אויב, אלא משענת חיונית".

בפנותו לרמטכ"ל הנכנס, אמר נתניהו כי האחריות הכבדה עוברת כעת אליו: "ישבנו יחד, דיברנו, שוחחנו. שיח קולח על העבר ועל ההווה, אבל בעיקר על העתיד, על העשור הקרוב. החלפנו דעות על תפיסת הביטחון הלאומי 2030 שהצגתי גם לך, כמו למטה הכללי. החזון הזה ממוקד בהעצמה מסיבית שלנו. בהתקפה, בהגנה ובהרתעה".

"המטרה ברורה: להבטיח את העליונות שלנו על אויבינו ולהגדיל את הפער האיכותי בינינו לבינם. קודם כל נפעל לחזק עוד יותר את כושר התקיפה שלנו. נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד. ידעו אויבינו שהם ישלמו מחיר בלתי נסבל על תוקפנותם. בעשור הזה נשלים את ההגנה האקטיבית שתכסה את כל שטח המדינה ונשלים את המכשול הקרקעי בכל הזירות. השילוב של התעצמות בהתקפה ובהגנה יגדיל גם את כושר ההרתעה שלנו. כל זה יחייב אותנו להשקיע יותר בביטחון. יחד נזניק את צה"ל לשיאים חדשים של תחכום, טכנולוגיה וחדשנות. זה לא יומרני לקבוע שבכוונתנו וביכולתנו להקדים את כל העולם, כי המעז מנצח".

נתניהו העלה על נס את היצירתיות של כוכבי, יכולתו "לחשוב מחוץ לקופסה", שהוכחה כבר בעבר: "במבצע חומת מגן פיתחת שיטה לפלס דרך עם לוחמיך מבית לבית דרך הקירות, וכך השתלטתם על מוקדי טרור ביהודה ושומרון. ייתכן שאתה יודע שכמה עשרות שנים לפניכם עשו זאת לוחמי האצ"ל בלוחמה לשחרור יפו. הם פערו חורים בקירות וכך התקדמו מבית לבית עד להכרעה. אנחנו חודרים היום דרך קירות חדשים ומשלבים יותר ויותר סייבר, רובוטיקה ובינה מלאכותית בשדה הקרב. איננו שוכחים לרגע שמותר האדם מן המכונה. בתחילתו של חשבון ובסופו של חשבון, אין תחליף לנחישותם של בנינו ובנותינו להתייצב במערכה כשהם חדורים רוח של אהבת הארץ ונכונות להקרבה למען הכלל".

תגיות:איראןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה