חדשות בעולם

איראן נכשלה בניסיון לשגר לוויין לחלל

שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרמי, מסר כי הלוויין לא הצליח להיכנס למסלולו, לאחר שהטיל שנשא אותו לא הצליח להגיע למהירות הנדרשת בשלב השלישי של השיגור

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

למרות אזהרותיה של ארצות הברית, איראן שיגרה הלילה (שלישי) לוויין לחלל, אך למרבה המבוכה השיגור נכשל. כך מדווחת הבוקר התקשורת האיראנית.

שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרמי, מסר כי הלוויין – הנושא את השם "פיאם"  – לא הצליח להיכנס למסלולו, וזאת בשל העובדה שהטיל שנשא אותו הצליח לעבור את שני השלבים הראשונים של השיגור אך כשל בהגעה למהירות הנדרשת בשלב השלישי. אזארי הוסיף כי לוויין נוסף המכונה "דוסטי" ישוגר בקרוב.

חברת ISI (ImageSat International) פרסמה אתמול תצלומי לוויין, מהם עלה כי איראן נמצאת בהכנות מתקדמות לשיגורם של שני לוויינים לחלל. משטר האייתוללות לא הסתיר את כוונותיו להמשיך בתוכנית החלל שלו. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אתמול כי ארצו מתכננת לשגר "בימים הקרובים" שני לוויינים מתוצרת מקומית. לטענת איראן, תוכנית החלל שלה נועדה לצורכי שלום, ושני הלוויינים נועדו לצורכי מחקר סביבתי. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר כי שיגור הלוויינים הינו "חלק מתוכנית אזרחית עם מטרות מדעיות בלבד". הוא הוסיף כי "איראן לא תחכה לאישורה של אף מדינה כדי לבצע פרויקטים מדעיים".

כזכור, בתחילת החודש הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, את איראן שלא לממש את כוונותיה לשגר בחודשים הקרובים שלושה לוויינים לחלל. "ארצות הברית לא תעמוד מהצד בזמן שהמדיניות ההרסנית של המשטר האיראני מסכנת את היציבות והביטחון הבינלאומיים", נאמר בהצהרה שהוציא פומפאו. ארצות הברית הבהירה זה מכבר, כי השיגורים לחלל שאיראן ביצעה בעבר ומתכוונת לבצע בקרוב עושים שימוש בטכנולוגיה כמעט זהה לזו של טילים בליסטיים ארוכי טווח המסוגלים להגיע לשטחה, ולמעשה מהווים מסווה לתוכנית לפיתוח טילים בליסטיים. צעד זה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון 2231, שאושרה ביולי 2015 בעקבות הסכם הגרעין, ודורשת מאיראן להימנע במשך שמונה שנים מביצוע ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

תגיות:איראןלוויין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה