חדשות בארץ

נתניהו אישר: חיל האוויר תקף בסוף השבוע מחסני נשק של איראן בסוריה

בדברי פרידה מהרמטכ"ל היוצא בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה כי במהלך כהונתו של איזנקוט צה"ל תקף מאות מטרות של איראן והחיזבאללה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הבוקר (ראשון) כי חיל האוויר הוא שתקף בסוריה בסוף השבוע, במסגרת הפעילות לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן במדינה זו. "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "רק ב- 36 השעות האחרונות חיל האוויר הישראלי תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. התקיפות האחרונות מוכיחות שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו".

נתניהו אמר את הדברים במהלך נאום שהוקדש לפרידה מהרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, העומד לסיים מחרתיים את תפקידו. "פעלנו יחד נגד איומים מגוונים כדי לבצר את בטחון ישראל", אמר ראש הממשלה לאיזנקוט, "להשגת יעדים אלה צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון – שב"כ, מוסד, משטרה וגופים נוספים".

"פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע "מגן צפוני", פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה".

נתניהו התייחס גם לחשיפתה של מנהרת הטרור השישית של החיזבאללה שחדרה לשטח ישראל: "בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו. בכך אנחנו מתקרבים להשלמת היעד אותו הגדרנו ביציאה למבצע 'מגן צפוני' – שלילת נשק המנהרות של חיזבאללה".

"גדי, זהו סיום ראוי לתקופת כהונתך כרמטכ"ל ה- 21. בשם העם ובשם המדינה, אני רוצה להודות לך על שירותך המסור לעם ולמדינה. יהיה לי מה להוסיף על כך יותר בטקס הפרידה, אבל בשלב הזה אני מסתפק באמירת שתי מלים: תודה, גדי".

כלי תקשורת בסוריה דיווחו בלילה שבין שישי לשבת כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו באזור שדה התעופה אל-מזה הסמוך לדמשק. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א טענו כי מטוסי קרב ישראליים שהגיעו מאצבע הגליל שיגרו בשעה 23:15 מספר טילים לאזור דמשק, וכי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו את רובם. המרכז הסורי לזכויות אדם טען כי התקיפה כוונה נגד יעדים של איראן והחיזבאללה, בין היתר מחסני טילים.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה (צילום: לע"מ. מתוך חשבון הטוויטר של נתניהו)

תגיות:סוריהביבי נתניהוצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה