חדשות בארץ

איראן מכחישה: ישראל לא תקפה מאות יעדים שלנו בסוריה

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, טען כי "לאיראן אין בסיסי צבא ונוכחות צבאית בסוריה" וכי "היא נמצאת בה במשימת ייעוץ לבקשתה של הממשלה הסורית כדי להילחם בטרוריסטים"

בניין משרד החוץ האיראני בטהרן (קרדיט: שאטרסטוק)בניין משרד החוץ האיראני בטהרן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איראן הכחישה היום (שני) את דבריהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט, כי ישראל תקפה מאות יעדים איראניים בסוריה.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנא", דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר במסיבת העיתונאים השבועית שלו כי מדובר בטענות "חסרות בסיס, שקריות ומטעות" המהוות "ניסיון להצדיק את כישלונות המשטר הציוני באזור". הדובר האיראני הוסיף וטען כי טענותיה של ישראל הינן חלק מהלוחמה הפסיכולוגית שהיא מנהלת.

קאסמי חזר על הטענות השגורות בפיהם של דוברים איראניים בכל הנוגע לנוכחותה הצבאית של איראן בסוריה. לדבריו, "לאיראן אין בסיסי צבא ונוכחות צבאית בסוריה. היא נמצאת בה במשימת ייעוץ לבקשתה של הממשלה הסורית כדי להילחם בטרוריסטים".

בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס", ואשר פורסם בסוף השבוע האחרון, חשף איזנקוט כי ישראל תקפה בשנים האחרונות אלפי מטרות בסוריה ולבנון – כולל יעדים איראניים בסוריה – וזאת "מבלי לקבל אחריות על כך". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, בפתח ישיבת הממשלה, כי "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה". הוא אף אישר כי חיל האוויר תקף בסוף השבוע יעדים איראניים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק: "רק ב- 36 השעות האחרונות חיל האוויר הישראלי תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. התקיפות האחרונות מוכיחות שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו". בסיור שערך מאוחר יותר בעוצבת הגליל, באזור הפעילות של צה"ל לחשיפתן ונטרולן של מנהרות חיזבאללה, חזר נתניהו על דבריו והוסיף: "אם צריך, אנחנו גם נעצים את ההתקפות".

ובתוך כך, תצלומי לוויין שפרסמה הערב חברת ImageSat International (ISI) מלמדים כי תקיפת חיל האוויר בנמל התעופה של דמשק השיגה את מטרתה. בדו"ח של ISI הוצגו תמונות של האזור בו מוקם מחסן הנשק שהופצץ – לפני התקיפה ואחריה – וניתן לראות באופן ברור כי הוא הושמד לחלוטין וכי במקום נפערו שלושה מכתשים עמוקים. בנוסף, בתצלום המחסן לפני הפצצתו ניתן לראות כי הוא פתוח ופעיל, כשלידו נמצאות משאיות. מידותיהם של המחסן והמשאיות תואמות את ההערכה כי מדובר במחסן שנועד לשמש לאחסון טילים.

תגיות:איראןסוריהגדי איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה