חדשות בארץ

רוסיה: לא התערבנו בבחירות בישראל ואין לנו כוונה לעשות זאת

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הגיב על הדיווחים בתקשורת הישראלית לפיהם רוסיה מתכוונת להתערב בבחירות הקרובות: "אל תקראו את כלי התקשורת הללו"

פוטין (צילום: שאטרסטוק)פוטין (צילום: שאטרסטוק)
אא

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, דחה היום (רביעי) את הדיווחים לפיהם רוסיה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל.

"זה לא בחשבון", אמר פסקוב לעיתונאים. "רוסיה מעולם לא התערבה בבחירות באף מדינה בעולם, כולל אלו בישראל, ואין לה כל תוכניות לעשות זאת בעתיד". בתשובה לשאלה אודות הדיווחים שהתפרסמו בעניין בתקשורת הישראלית, הגיב פסקוב: "אל תקראו את כלי התקשורת הללו".

דבריו של הדובר הרוסי באו בתגובה לפרסומים בישראל, לפיהם ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר כי מדינה זרה עומדת להתערב בבחירות בישראל. בכנס סגור של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, שנערך שלשום, אמר ארגמן כי אינו יודע לטובת מי או לרעת מי תהיה ההתערבות, "אבל תהיה התערבות, ואני יודע על מה אני מדבר". הוא ציין כי ההתערבות תבוצע, בין היתר, באמצעות מתקפות סייבר והאקרים.

ראש השב"כ ציין בנאומו את שמה של המדינה הזרה העומדת להתערב בבחירות, אך הצנזורה אסרה לפרסם פרט זה. למרות זאת, החשד המיידי בשיח הפוליטי והתקשורתי בישראל נופל על רוסיה, שהואשמה בשנים האחרונות בהתערבות במערכות בחירות של מדינות מערביות, בין היתר בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב- 2016 בהן ניצח דונלד טראמפ את הילרי קלינטון.

בתגובה לפרסומים אודות דבריו של ארגמן, יצאה מהשב"כ הודעת הבהרה לפיה "למדינת ישראל ולקהיליית המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, אם יהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

תגיות:רוסיהבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה