חדשות בארץ

ארצות הברית החלה לסגת מסוריה, איזנקוט סייר בצפון

במועצת הביטחון נערך הערב דיון על מנהרות הטרור של החיזבאללה, חוק ההסדרה 2 והחוק לגירוש משפחות מחבלים עברו בכנסת בקריאות טרומיות, ואסם הקפיאה את העלאת מחירי המוצרים. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בוועידת "גלובס" לעסקים. הוא הרחיב בדבריו אודות האיום האיראני מולו ניצבת ישראל. האיראנים, כך אמר, "קיבלו מברק אובמה הסכם אדיר, שתוך עשור הם יוכלו להעשיר אורניום למספר בלתי מוגבל של פצצות. זה אסון. הם גם קיבלו מיליארדים לבניית אימפריה, וזה מה שהם עושים – איראן, עיראק, סוריה, לבנון, תימן". ראש הממשלה הדגיש כי ישראל פועלת לסכל את ניסיונות ההתבססות של איראן בסוריה: "אנחנו מכים בהם בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני, וכרגע יש לנו הצלחות לא מבוטלות. אנחנו פועלים על מנת לכווץ את הגוף הזה, שאחראי כמעט לכל הבעיות הביטחוניות המהותיות של מדינת ישראל. אנחנו נלחמים גם בזרועות של איראן, ובזרוע שלה חיזבאללה – אנחנו חושפים את המנהרות שלו, ובאופן שיטתי שוללים מהם את כל המנהרות כפי שעשינו לחמאס בדרום, באמצעים שונים. אנחנו שוללים מהם את הנשק המדויק באמצעים שונים – הם תכננו שיהיו להם אלפי טילים מדויקים, ויש להם במקרה הטוב כמה עשרות בודדות. אתה לפעמים יכול לסכל את זה בהבל פה. האתרים שחשפנו ליד שדה התעופה בביירות נסגרו". בהתייחסו למשא ומתן התקוע עם הפלסטינים, הבהיר ראש הממשלה כי אינו מוכן להתנות את השלום עם הערבים בהסכמתם של הפלסטינים: "אנחנו רוצים איתם שלום ומחפשים איתם שלום. אנחנו לא מחכים, והחדשות הטובות הוא שגם הערבים לא מחכים. זה תהליך של נורמליזציה, והיא הולכת ומתרחבת. תהיינה עוד מדינות גם בעולם המוסלמי וגם בעולם הערבי". להרחבה לחץ כאן

צה"ל התיר לפרסום כי מנהרת הטרור של החיזבאללה, שנחשפה במהלך סוף השבוע האחרון, נחפרה מאזור מערב הכפר ראמיה וחדרה מטרים ספורים לתוך שטח ישראל, סמוך ליישוב זרעית. בצה"ל מציינים כי ארגון הטרור לא הספיק להשלים את מוכנותה המבצעית של המנהרה לשימוש: "הודעה נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים. המאמץ לחשיפה ונטרול מנהרות הטרור יימשך ככל שיידרש", נאמר בהודעת דובר צה"ל. להרחבה לחץ כאן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר בפיקוד הצפון וסייר בעוצבת ״הגליל״ עם מפקד פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, ומפקדים נוספים. הרמטכ״ל והמפקדים צפו בעבודות לחשיפת המנהרות ועמדו על סדרי המוכנות של הכוחות במסגרת מבצע ״מגן צפוני.

לקראת הדיון שנערך הערב במועצת הביטחון על מנהרות החיזבאללה, נתניהו מסר בכנסת הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה. הוא אמר כי המנהרות שחפר החיזבאללה לתוך שטח ישראל "אינן רק אקט של תוקפנות אלא אקט מלחמתי", שהיווה חלק מתוכנית מלחמתית לכבוש את צפון הגליל. "יוניפי"ל אישר את קיום המנהרות הללו ואמר שהן מהוות הפרה בוטה של החלטה 1701", המשיך נתניהו. "חיזבאללה עושה את כל זה מכיוון שאיראן תומכת בו בכל דרך, כולל באמצעות כסף – כסף שהיא קיבלה מהסכם הגרעין הכושל. זה חלק מרשת התוקפנות האיראנית". ראש הממשלה הבהיר כי "חיזבאללה מבצע פשע מלחמה כפול. הוא פוגע באזרחים ישראליים תוך שהוא מתחבא מאחורי אזרחים לבנוניים. העם הלבנוני חייב להבין שחיזבאללה מעמיד אותם בסכנה". הוא קרא למועצת הביטחון לגנות את התוקפנות של החיזבאללה, להגדירו כארגון טרור ולהטיל עליו סנקציות. להרחבה לחץ כאן

בדיון במועצת הביטחון על מנהרות הטרור של החיזבאללה, אמר הנציג האמריקני, רודני האנטר, כי ארצו מתייחסת ברצינות רבה לאיומי החיזבאללה, והגיע הזמן שגם המועצה תפעל בדרך זו. "מצער שחברי המועצה מזלזלים בפעילות חיזבאללה המהווה איום אמיתי", אמר האנטר, "אילו עוד הוכחות צריך? שכחנו את האלימות בשנת 2006?". הוא הוסיף ושיבח את ניסיונן של ישראל ולבנון להימנע מהסלמה, וקרא לאיראן להפסיק את תוקפנותה האזורית. הנציג הרוסי בדיון אמר: "הדאגות ברורות, אך למען היציבות האזורית יש לוודא שכל הצדדים נמנעים מהסלמה". שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הזהיר כי אם החיזבאללה יעז לתקוף את ישראל - "נקבור אותו בחורבות שיביא על לבנון". נציגת לבנון לאו"ם אמרה כי ארצה מתייחסת לסוגיית המנהרות ברצינות, וכי הנשיא הלבנוני מישל עאון הבהיר שלבנון מחויבת להחלטה 1701 של מועצת הביטחון.

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, העוסקת במוכנות ובביטחון שוטף, פרסמה את חלקו הגלוי של הדו''ח שהכינה בנושא מוכנותו של צה''ל למלחמה. על פי הדוח, רמת המוכנות של צה"ל למלחמה השתפרה "באופן משמעותי" מאז מבצע "צוק איתן". חברי הוועדה הוסיפו, עם זאת, המלצות שונות לשיפור.

סוכנות המזון של האו"ם הודיעה כי החל מהחודש הבא היא תקצץ ב- 20% את הסיוע שהיא מעניקה לרצועת עזה ולשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון, וזאת בשל קשיים תקציביים. על פי הנתונים, כ- 27 אלף פלסטינים יפסיקו לקבל סיוע, ומספרם של אלו שיזכו ליהנות ממנו ירד ל- 165 אלף.

בארץ

הרב הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי, שלח היום מכתב לבני משפחתה של רונה רמון, והפציר בהם למנוע את שריפת גופתה. "המנוחה, ברוב אצילותה האופיינית", כתב הרב, "ביקשה שלא להביאה לקבורה אלא לשרוף את גופתה כדי למנוע לוויה נוספת וסבל מיותר מבני משפחתה". הוא הדגיש כי מדובר בצעד חריג הטומן בחובו השלכות הלכתיות חמורות ואמר כי על המשפחה "לשקול החלטה זו ולהביע את רצונכם לכבד את המנוחה בכבוד הראוי לה, ולהביאה לקבר ישראל ברגבי האדמה אשר אהבה כל כך, וגם הקריבה למענה את היקר לה יותר מכל". להרחבה לחץ כאן

משרד הבריאות הודיע הערב כי נוסע שעלה לטיסת אל על שיצאה ב- 12 בדצמבר בשעה 22:30 מלונדון לתל אביב אובחן כחולה חצבת. נוסע נוסף שאובחן כחולה חצבת היה על הטיסה שיצאה ביום ראשון בשעה 19:30 מפרנקפורט לתל אביב. משרד פנה לנוסעי הטיסה שאינם מחוסנים בשתי מנות כנגד חצבת לפנות בהקדם ללשכת הבריאות הקרובה לביתם.

הכנסת אישרה בקריאות טרומיות את הצעת "חוק ההסדרה 2" ואת הצעת החוק לגירוש בני משפחותיהם של מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך שבעה ימים ממועד ביצוע הפיגוע. החוק לגירוש משפחות מחבלים עבר בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שטען כי הוא אינו חוקתי. במהלך הדיון על הצעת החוק הוצאו מהאולם שלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת – ג'מאל זחאלקה, אחמד טיבי ומסעוד גנאים שתקפו את החוק המוצע. על פי הצעת "חוק ההסדרה 2",הממשלה תפעל להסדיר בתוך שנתיים את מעמדם של קרוב ל- 70 שכונות ויישובים ביהודה ושומרון שהוקמו בעשרים השנים האחרונות על אדמות מדינה ובתמיכת ממשלות ישראל. בשלב הביניים עד להסדרה, יעניקו הרשויות השונות שירותים מוניציפליים בסיסיים שנכון להיום אינם ניתנים לתושבים של יישובים אלו.

תושבי גוש דן, היכונו: החל מיום שישי הקרוב, נהגי האוטובוסים העירוניים של חברת "דן" הנוסעים במטרופולין תל אביב יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. בדומה לפיילוט שכבר נוסה בירושלים ובבאר שבע, הנוסעים לא יוכלו עוד לשלם לנהג במזומן עבור הנסיעה. הם יצטרכו לוודא מראש כי ברשותם כרטיס רב-קו טעון בכסף ולתקף אותו במכשיר המיועד לכך, אחרת לא יוכלו לעלות לאוטובוס. ב- 18 בינואר 2019 יחל השלב השני ביישום הרפורמה, במסגרתו יצטרפו להסדר החדש גם שאר חברות התחבורה הציבורית הפועלות בגוש דן. בשלב זה האזרחים הוותיקים יוכלו להמשיך לנסוע כבעבר ולשלם גם במזומן. כמו כן, בתקופה הקרובה מי שעלה לאוטובוס ללא כרטיס רב-קו טעון, יוכל לרכוש במזומן מהנהג כרטיס רב-קו אנונימי במחיר של 5 ₪, ולטעון אותו במחיר של נסיעה עירונית בודדת שעלותה 5.9 ₪. להרחבה לחץ כאן

המשטרה עצרה במזרח ירושלים 31 בני אדם החשודים באירועי פח"ע, בין היתר יידוי אבנים לעבר אזרחים וכוחות הביטחון וירי זיקוקין. חשודים אחרים נעצרו בשל מעורבות בפעילות פלילית, בין היתר הפעלתן של תחנות דלק פיראטיות במזרח העיר. המבצע החל אתמול, כאשר לוחמי מג"ב פעלו בעיסאוויה ועצרו 8 חשודים שחגגו את הגעתו של אסיר ששוחרר מהכלא בירי זיקוקין. המבצע המשיך לאורך הלילה, ובמהלכו נעצרו 23 חשודים נוספים. הציוד בתחנות הדלק הפיראטיות הוחרם והמבנים נהרסו. המבצע כלל גם פעילות בשיתוף עם אנשי העיריה למחיקת כתובות הסתה שונות שעלולות להשפיע על צעירי המקום לבצע עבירות אלימות ופעולות טרור.

כישלון לקליש: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של חיפה אישרה את התוכנית של חברת נמלי ישראל להקמת נמל המפרץ החדש בעיר. זאת בניגוד לעמדתה של העיריה בראשות  ראש העיר החדשה, עינת קליש רותם, שדרשה להפחית שטחים מהנמל החדש – שכבר נמצא בשלבי בנייה – וזאת כדי שיתאפשר להאריך את מסלול שדה התעופה הסמוך ב- 1,800 מטרים.

הנהלת חברת אסם הודיעה הבוקר כי תדחה בשלב זה את כוונתה להעלות את המחירים של שליש ממוצריה. ההודעה באה בעקבות הפגנות של תנועת "האפודים הצהובים", ולאחר פגישה של בכיריה עם נציגי משרד האוצר.

בעולם

הבית הלבן הודיע אחרי הצהריים כי ארצות הברית החלה להסיג את כוחותיה מסוריה. הנוכחות האמריקנית הצבאית בסוריה באה לידי ביטוי בכ- 2,000 חיילים שהוצבו בצפון-מזרח המדינה וסייעו לכורדים במאבק נגד ארגון דאע"ש. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבסנו את דאעש בסוריה – הסיבה היחידה שלי להיות שם בתקופת נשיאותי". להרחבה לחץ כאן

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הגיב על ההחלטה האמריקנית באומרו כי נסיגת כוחות צבא ארצות הברית מסוריה תסייע לניסיונות להגיע להסדר פוליטי שישים סוף למלחמה בסוריה.

תחזית מזג האוויר

הלילה יחלו לרדת גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וצפויות סופות רעמים. קיים חשש משיטפונות בבקעת הירדן, נחלי מדבר יהודה וים המלח. כמו כן, קיים חשש להצפות במישור החוף ובשפלה.

מחר (חמישי) ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וצפויות סופות רעמים בודדות. קיים חשש משיטפונות בבקעת הירדן, נחלי מדבר יהודה וים המלח, וכן קיים חשש להצפות במישור החוף. הטמפרטורות ירדו והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ייתכן אובך בדרום הארץ.

ביום שישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכן גשם מקומי קל, בעיקר במרכז ובנגב. תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי, ברובו קל, בצפון הארץ ובמרכזה. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:סרגיי לברובעינת קליש רותם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה