חדשות בארץ

מיום שישי: נהגי האוטובוסים של חברת דן באזור המרכז לא יקבלו תשלום במזומן

לאחר הפיילוט שהפעיל משרד התחבורה בבאר שבע ובירושלים, כעת הגיע תורו של מטרופולין תל אביב: הנוסעים יצטרכו להיערך ולהצטייד בכרטיס רב-קו טעון טרם עלייתם לאוטובוס

(צילום: משרד התחבורה)(צילום: משרד התחבורה)
אא

תושבי גוש דן, היכונו: החל מיום שישי הקרוב, נהגי האוטובוסים העירוניים של חברת "דן" הנוסעים במטרופולין תל אביב יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. בדומה לפיילוט שכבר נוסה בירושלים ובבאר שבע, הנוסעים לא יוכלו עוד לשלם לנהג במזומן עבור הנסיעה. הם יצטרכו לוודא מראש כי ברשותם כרטיס רב-קו טעון בכסף ולתקף אותו במכשיר המיועד לכך, אחרת לא יוכלו לעלות לאוטובוס. ב- 18 בינואר 2019 יחל השלב השני ביישום הרפורמה, במסגרתו יצטרפו להסדר החדש גם שאר חברות התחבורה הציבורית הפועלות בגוש דן.

ממשרד התחבורה נמסר כי מטרת הרפורמה ההדרגתית הינה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה בתחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר. "ביטול אפשרות טעינת הרב-קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

יצוין, כי בשלב זה האזרחים הוותיקים יוכלו להמשיך לנסוע כבעבר ולשלם גם במזומן. כמו כן, בתקופה הקרובה מי שעלה לאוטובוס ללא כרטיס רב-קו טעון, יוכל לרכוש במזומן מהנהג כרטיס רב-קו אנונימי במחיר של 5 ₪, ולטעון אותו במחיר של נסיעה עירונית בודדת שעלותה 5.9 ₪.

לקראת יישום הרפורמה, העמיד משרד התחבורה לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית מגוון רחב של אפשרויות להטענת כרטיס הרב-קו לפני העלייה לאוטובוס – במזומן או בכרטיס אשראי. הנוסעים יוכלו להטעין את הכרטיס באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה שנפתחו ברחבי מטרופולין תל אביב. עמדות הטענה הוצבו, בין היתר, ברשתות "סופר פארם" ו"גוד פארם", בסניפי "דינמיקה" ו"צומת ספרים", ברשת "יינות ביתן" הכוללת גם את סניפי "מגה" ו"שוק מהדרין", וכן ברשתות "מעיין 2000", "סופר יודה", "נתיב החסד" ו"בר כל". זאת בנוסף למאות נקודות "תל-אופן" ובקיוסקים הפזורים ברחבי המטרופולין. כמו כן, ניתן יהיה לטעון את כרטיס הרב-קו בכספונטים המאפשרים שימוש בכרטיס אשראי ללא עמלה, בעשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי, ובמרכזי השירות "על הקו".

הטענת הרב-קו תתאפשר גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב-קו אונליין", וכן במחשב הביתי באמצעות קורא כרטיסים ייעודי אותו ניתן לרכוש במרכזי השירות "על הקו". משרד התחבורה פועל להרחבת אפשרויות ההטענה של כרטיסי הרב-קו גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.

תגיות:רב-קומשרד התחבורהגוש דן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה