חדשות בארץ

נתניהו: הנורמליזציה עם הערבים הולכת ומתרחבת

ראש הממשלה, שנאם בפתח ועידת גלובס לעסקים, אמר כי צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני: "אנחנו מכים בהם בסוריה, ונלחמים גם בחיזבאללה, הזרוע של איראן"

נתניהו בוועידת גלובס, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בוועידת גלובס, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (רביעי) את ועידת "גלובס" לעסקים. בנאום שנשא, ולאחר מכן בשיחה עם יו"ר העיתון הכלכלי, התייחס ראש הממשלה לנושאים העומדים על הפרק בתחומי הביטחון, המדיניות והכלכלה, וגם ענה על שאלות אישיות.

נתניהו הרחיב בדבריו אודות האיום האיראני מולו ניצבת ישראל. "הצורך הראשון הוא למנוע את התחמשותה הגרעינית של איראן. היינו בטהראן, במחסן שחדרנו לתוכו, ולקחנו 100 אלף תיקים ודיסקים. גילינו שהאיראנים תכננו לייצר חמישה ראשי נפץ גרעיניים. אנחנו עדיין עוברים על זה, זה מאגר אינפורמציה אדיר". ראש הממשלה חזר על עמדתו הידועה נגד הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בתקופתו של נשיא ארצות הברית הקודם, ברק אובמה: "הם קיבלו מאובמה הסכם אדיר, שתוך עשור הם יוכלו להעשיר אורניום למספר בלתי מוגבל של פצצות. זה אסון. הם גם קיבלו מיליארדים לבניית אימפריה, וזה מה שהם עושים – איראן, עיראק, סוריה, לבנון, תימן".

"אנחנו מחויבים לא רק להילחם בהסכם הגרעין, אלא גם במבצעים ופעולות בתהליך המדיני. שמחתי לראות שהממשל האמריקני הנוכחי אימץ את הסנקציות. שוחחתי על כך עם נשיא ארצות הברית שלשום ועם מזכיר המדינה פומפאו אתמול".

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל פועלת למנוע את שאיפתה של איראן להקמת אימפריה ולסכל את ניסיונות ההתבססות שלה בסוריה: "אנחנו מכים בהם בסוריה. התחלנו לפני שנתיים וחצי. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני, וכרגע יש לנו הצלחות לא מבוטלות. מה שאנחנו רוצים זה לעשות חור גדול בתוכניות האימפריאליות האלה. אם אנחנו יודעים שזה מה שהולך לקרות עדיף לנו לפגוש אותם עכשיו. לכן אנחנו מתמודדים איתם כרגע. אנחנו מכים באיראן בסוריה, וכמובן ארצות הברית מכה באיראן כלכלית. אנחנו פועלים על מנת לכווץ את הגוף הזה, שאחראי כמעט לכל הבעיות הביטחוניות המהותיות של מדינת ישראל. אנחנו נלחמים גם בזרועות של איראן, ובזרוע שלה חיזבאללה – אנחנו חושפים את המנהרות שלו, ובאופן שיטתי שוללים מהם את כל המנהרות כפי שעשינו לחמאס בדרום, באמצעים שונים. אנחנו שוללים מהם את הנשק המדויק באמצעים שונים – הם תכננו שיהיו להם אלפי טילים מדויקים, ויש להם במקרה הטוב כמה עשרות בודדות. אתה לפעמים יכול לסכל את זה בהבל פה. האתרים שחשפנו ליד שדה התעופה בביירות - נסגרו".

"חשפנו באירופה כמה פיגועי טרור שאיראן עמדה לבצע, וזה גרם להם מבוכה רבה. יש עוד ארבעים פיגועי טרור מרכזיים בכל היבשות שסיכלנו", ציין נתניהו. "כל העולם צריך את זה ולכן כל העולם בא אלינו".

בהתייחסו למשא ומתן התקוע עם הפלסטינים, הבהיר ראש הממשלה כי אינו מוכן להתנות את השלום עם הערבים בהסכמתם של הפלסטינים: "אנחנו רוצים איתם שלום ומחפשים איתם שלום. אנחנו לא מחכים, והחדשות הטובות הוא שגם הערבים לא מחכים. זה תהליך של נורמליזציה, והיא הולכת ומתרחבת. תהיינה עוד מדינות גם בעולם המוסלמי וגם בעולם הערבי. אם פעם חשבו ששלום עם הפלסטינים הוא הדרך להשיג פריצת דרך העולם הערבי, היום זה הפוך. ואנחנו ננסה, כי אנחנו רוצים לפתור את המשבר הזה".

נתניהו הדגיש כי "יש שינוי עצום בעולם הערבי. הם מזהים שישראל בעלת ברית חיונית עבורם כדי להתמודד מול דאע"ש ומול איראן. הם גם רוצים טכנולוגיה ישראלית. לא מפתיע שאנחנו מקיימים קשרים עם כמעט כל מדינות ערב". ראש הממשלה הביע תקווה שבקרוב מטוסים ישראליים יוכלו לטוס מעל סעודיה.

"מה שאנחנו עושים בינתיים זה לבסס שלוש עוצמות אדירות: כלכלית, צבאית ומדינית. והכי חשוב – מה שעוטף את הכל, זה לטפח את העוצמה הערכית-רוחנית שלנו. זה אומר מדינת לאום יהודית ודמוקרטית, שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, שומרת על סממני הלאום ועל זכויות לאום בסיסיות כמו הזכות של כל יהודי לבוא הנה אוטומטית. היא מכבדת את כולם ורוצה לכלול את כולם בפנים. לכן השקעתי 15 מיליון שקל בתוכנית למגזר הערבי כי אני רוצה אותם בסיפור ההצלחה הזה. כי האפשרות השנייה היא דאע"ש. כולם צריכים להיות בסיפור ההצלחה הזה".

במישור הכלכלי, טען נתניהו כי ישראל היא "הצלחה כלכלית אדירה". בהתייחסו לגל ההתייקרויות במשק, הבטיח נתניהו כי מחיר החשמל יתייקר באחוזים בודדים בלבד. הוא ציין כי מאז 2013 ירד מחיר החשמל ב- 15%: "מחיר החשמל נמוך באופן משמעותי ממדינות אירופה. גם אם הוא יעלה עוד, הוא עדיין יהיה יותר נמוך משהיה בשנת 2014. ואני אומר לכם שהוא לא יעלה מעל 8%. אני לא יודע בכמה הוא יעלה אבל באחוזים בודדים במקרה הגרוע. זה בטח לא בגלל מתווה הגז, הוא משפיע מעט מאוד".

"העם היהודי הוא עם מיוחד ששולח שורשים למולדת שלו אבל באותה עת מצמיח ענפים ויש לו עוצמה אדירה. ולשם אנחנו הולכים – את הבריתות עושים עם החזק ואנחנו דואגים שישראל תהיה חזקה מאוד", סיכם נתניהו את נאומו.

בתום הנאום נפנה ראש הממשלה לשיחה אישית על הבמה עם יו"ר "גלובס", אלונה בראון. הוא יצא נגד הביקורת הבלתי פוסקת שמטיחה התקשורת בו ובמשפחתו והאשים אותה ב"אובססיה" נגדו: "יש הטיה מאוד חזקה של התקשורת לכיוון אחד של הספקטרום הפוליטי. הדרך להתמודד עם זה היא לא להשתלט על התקשורת אלא להכניס תחרות, או להכניס מדיניות של איזון. אם אתה מביא עמדה אחת, להביא גם עמדה נוספת, הוגנות בסיסית, ולהביא את שני צדי העניין".

בתשובה לשאלה כמה שעות הוא ישן בלילה, ענה נתניהו: "בין שבע לשמונה, ולו יכולתי – תשע. אני חייב להטיס את המטוס כל הזמן. אלא אם כן המזכיר הצבאי מעיר אותי. לפעמים אני אומר לו להעיר אותי. ואז בשתיים וחצי בבוקר אני מצלצל אליו ושואל אותו: נו, נגמר? הוא שואל אותי: למה אתה לא הולך לישון? ואני עונה לו: כדי שלא תעיר אותי".

תגיות:איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה