חדשות בארץ

הותר לפרסום: המנהרה הרביעית של חיזבאללה חדרה סמוך ליישוב זרעית

בהצהרה שמסר באנגלית לתקשורת הזרה, לקראת הדיון היום במועצת הביטחון על מנהרות החיזבאללה, אמר ראש הממשלה נתניהו כי ארגון הטרור ביצע צעד מלחמתי נגד ישראל. הוא קרא למדינות החברות במועצת הביטחון להגדיר את החיזבאללה כארגון טרור ולהטיל עליו סנקציות

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר לפני הצהריים (רביעי) לפרסם כי מנהרת הטרור של החיזבאללה, שנחשפה במהלך סוף השבוע האחרון, נחפרה מאזור מערב הכפר ראמיה וחדרה מטרים ספורים לתוך שטח ישראל, סמוך ליישוב זרעית. בצה"ל מציינים כי ארגון הטרור לא הספיק להשלים את מוכנותה המבצעית של המנהרה לשימוש: "הודעה נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים. המאמץ לחשיפה ונטרול מנהרות הטרור יימשך ככל שיידרש", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

(וידיאו: דובר צה"ל)

במסגרת המאמץ המתמשך לאיתור מנהרות החיזבאללה, נערך מעקב שיטתי אחר שטח מיוער הסמוך לכפר השיעי ראמיה ולשטח ישראל. במהלך המעקב אותרו מספר אירועים חריגים, שהעלו את החשד כי חיזבאללה עלול לנצל מרחב זה כדי לנסות לממש את תוכניותיו. בהודעת צה"ל צוין כי בין האירועים שנתגלו היו: שריפת עץ בודד במרחב במאי 2016, התרוממות סלעים חריגה ויצירת שבילים חדשים ולא טבעיים במרחב. ריכוז מאמץ שהתפרס על פני השנים האחרונות במגוון אמצעים, ויזואליים וטכנולוגיים, הוביל לגילוי מרחב התוואי בתוך שטח ישראל.

(קרדיט: דובר צהל)(קרדיט: דובר צהל)

הודעת צה"ל באה על רקע המאבק הדיפלומטי שמנהלת ישראל כדי להביא להוקעה בינלאומית של החיזבאללה על שהפר את ריבונותה ואת החלטת מועצת הביטחון 1701 שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה ב- 2006. לבקשתן של ישראל וארצות הברית, תקיים היום מועצת הביטחון של האו"ם דיון בנושא, וזאת יומיים לאחר שיוניפי"ל אישר כי המנהרות החודרות הפרו את החלטה 1701: "מדובר בעניין שמעורר דאגה רצינית, והחקירות הטכניות של יוניפי"ל נמשכות", נאמר בהודעה שהוציא כוח האו"ם. יוניפי"ל אף קרא לרשויות בלבנון "להבטיח פעולות מעקב דחופות, בהתאם לאחריותה של ממשלת לבנון על פי החלטה 1701".

לקראת הדיון במועצת הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום בכנסת הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה. הוא אמר כי המנהרות שחפר החיזבאללה לתוך שטח ישראל "אינן רק אקט של תוקפנות אלא אקט מלחמתי", שהיווה חלק מתוכנית מלחמתית לכבוש את צפון הגליל. "יוניפי"ל אישר את קיום המנהרות הללו ואמר שהן מהוות הפרה בוטה של החלטה 1701", המשיך נתניהו. "חיזבאללה עושה את כל זה מכיוון שאיראן תומכת בו בכל דרך, כולל באמצעות כסף – כסף שהיא קיבלה מהסכם הגרעין הכושל. זה חלק מרשת התוקפנות האיראנית".

"חשוב להבין מה חיזבאללה עושה כאן. הוא מבצע פשע מלחמה כפול. הוא פוגע באזרחים ישראליים תוך שהוא מתחבא מאחורי אזרחים לבנוניים. העם הלבנוני חייב להבין שחיזבאללה מעמיד אותם בסכנה", הדגיש נתניהו. הוא ציין כי ככל הידוע לישראל, "צבא לבנון לא ידע בזמן אמת על חפירת המנהרות, אבל הוא יודע זאת עכשיו. הם צריכים לנטרל את המנהרות עכשיו. אנו מצפים מלבנון לנקוט פעולה נגד זה, למחות נגד זה ולא להיכנע לזה. העובדה שצבא לבנון לא נוקף אצבע משמעותה היא שאו שהם לא יכולים או שהם לא רוצים לעשות שום דבר נגד זה, אבל זה לא פוטר את לבנון מאחריות. השטח שלהם משמש למתקפה נגד השטח שלנו. השטח שלהם משמש לבניית מנהרות טרור כדי לזרוע טרור, לחטוף ולרצוח אזרחים ישראלים. זאת הסיבה שאנחנו רואים בלבנון כמי שנושאת באחריות".

"על הקהילה הבינלאומית לראות באיראן, חיזבאללה ולבנון אחראיות ועליה לפעול בהתאם, כיוון שמה שאתם רואים זה לא רק הפרה חמורה של הריבונות והביטחון שלנו, אלא הפרה חמורה של ביטחון של כל אומה באשר היא. החיזבאללה משתמש עכשיו בכל בית שלישי בכפרים בדרום לבנון למטרות התוקפניות הללו. האו"ם יודע את זה".

נתניהו שיבח את ארצות הברית על עמדתה הבלתי מתפשרת נגד החיזבאללה ועל שלחצה לכנס את הדיון במועצת הביטחון. הוא קרא למדינות החברות במועצה לגנות את התוקפנות של החיזבאללה, להגדירו כארגון טרור ולהטיל עליו סנקציות. הוא הבהיר כי על מועצת הביטחון לדרוש מלבנון שלא תאפשר פעילות תוקפנית משטחה נגד ישראל, ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות האיראנית. הוא ציין כי שוחח בנושא לפני מספר ימים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וביקש ממנו שארצו תנקוט "בצעדים הנכונים" נגד חיזבאללה. "כל מי שתומך בנורמות בינלאומיות ורוצה למנוע מלחמה נוספת צריך למנוע את התוקפנות של חיזבאללה", הדגיש.

ראש הממשלה הוסיף כי על מועצת הביטחון לדרוש שכוח יוניפי"ל ימלא את אחריותו בהתאם למנדט שניתן לו ויגביר את פעולותיו: "זה כולל הבטחה שליוניפי"ל תהיה גישה בלתי מוגבלת לכל אזור בדרום לבנון, ושתהיה לו היכולת להגיע לכל אזור במהירות לפני שחיזבאללה יטייחו וישמידו ראיות. יש לוודא שחיזבאללה לא יצר את צעדיהם של יוניפי"ל או של צבא לבנון בכך דרך שהיא, ושיוניפי"ל יספק לאו"ם ולישראל דיווחים מפורטים על כל הפרה". הוא סיים את דבריו בהבעת תקווה כי "מועצת הביטחון תתייצב לצד האמת, השלום והביטחון, ותנקוט בצעדים הנדרשים, הנכונים והמוסריים. בינתיים ישראל תמשיך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על אזרחינו ועל גבולותינו".

תגיות:מנהרות טרורחיזבאללהמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה