חדשות יהדות

הרב יהודה דרעי למשפחת רמון: הביאו את אמכם לקבורה בקבר ישראל

רבה של העיר באר שבע הזדעזע לשמוע כי רונה רמון הורתה לשרוף את גופתה. הוא פנה במכתב לבני משפחתה לשקול שוב את ההחלטה, שטומנת בחובה השלכות הלכתיות חמורות, ולהביאה לקבורה בקבר ישראל: "למען יוכלו צאצאיה לדורות עולם להתייחד עם זכרה מול קברה"

הרב יהודה דרעי, תמונת ארכיון (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)הרב יהודה דרעי, תמונת ארכיון (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)
אא

רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יהודה דרעי, שלח הבוקר (רביעי) מכתב לבני משפחתה של רונה רמון, בו הפציר בהם למנוע את שריפת גופתה.

רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל, ואמו של הטייס אסף רמון ז"ל שנהרג בתאונת אימונים, הלכה השבוע לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לאחר פטירתה נודע כי היא הורתה לשרוף את גופתה. היא נימקה זאת ברצון למנוע משלושת ילדיה השתתפות בהלוויה נוספת, לאחר הטרגדיות שחוותה המשפחה בעבר.

בראשית מכתבו שלח הרב דרעי את תנחומיו למשפחה: "יחד עם כל בית ישראל הננו כואבים את כאבכם ומשתתפים באבלכם הכבד".

בהמשך כתב הרב כי הזדעזע לשמוע בתקשורת "כי המנוחה, ברוב אצילותה האופיינית, ביקשה שלא להביאה לקבורה אלא לשרוף את גופתה כדי למנוע לוויה נוספת וסבל מיותר מבני משפחתה".

הרב דרעי הדגיש כי צעד חריג זה טומן בחובו השלכות הלכתיות חמורות: "בכל קהילות ישראל מקדמת דנא חשו בו זעזוע, עד שנפסקה הלכה בישראל 'שמי שציווה שלא יקברוהו אין שומעין לו', ובפרט המנוחה אשר מדבריה משתמע שלא ציוותה כן אלא כדי שלא לגרום צער מיותר לבני משפחתה".

"הנני פונה אליכם בשם רבים מרבני ודייני ישראל ובשם חלקים גדולים בעם", המשיך הרב, "לשקול החלטה זו ולהביע את רצונכם לכבד את המנוחה בכבוד הראוי לה, ולהביאה לקבר ישראל ברגבי האדמה אשר אהבה כל כך, וגם הקריבה למענה את היקר לה יותר מכל, ושם תנוח על משכבה בשלום. וגם למען יוכלו צאצאיה לדורות עולם להתייחד עם זכרה מול קברה, אשר יהיה לגל עד ולמצבה עד עולם שהייתה להם אם גדולה בישראל".

"אנו כמובן נעמוד לימינכם, באם תרצו בכך, לקיים לוויה צנועה וכל סידורי הקבורה גם ללא השתתפות בני המשפחה כפי שביקשה, ובכך תקוים בקשתה האחרונה בצורה הראויה והמכובדת ביותר", חתם הרב את מכתבו.

תגיות:הרב יהודה דרעישריפת גופהרונה רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה