חדשות בארץ

חייל נפצע קשה בתאונת אימונים, בית המחבל מברקן נהרס חלקית

יוניפי"ל אישר כי שתי מנהרות חדרו מלבנון לשטח ישראל, נתניהו הביע תמיכה בחוק לגירוש משפחות מחבלים, מנכ"ל הרכבת יסיים בקרוב את תפקידו, וחברת Airbnb התקפלה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

כוחות של צה"ל הרסו הבוקר באופן חלקי את ביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני כחודשיים את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בני משפחותיהם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, שנרצחו בפיגוע, תקפו את ההריסה החלקית. רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, אמר כי ב"תיקוני טיח" בלבד, כלשונו. בראיון לגלי צה"ל הבהיר לבנגרונד כי לא יסתפק בפחות מהריסה מלאה של בית המחבל: "לא פצעו לי את הילדה, רצחו אותה, הוציאו אותה להורג, לא עשו חצי עבודה, עשו עבודה שלמה. אני רוצה עבודה שלמה". להרחבה לחץ כאן

צה"ל פרסם את תוצאות התחקיר המבצעי של ירי טיל הנ"ט לעבר אוטובוס חיילים בעוטף עזה, שהתרחש ב- 12 בנובמבר. האירוע החמור הסתיים בפציעתו הקשה של חייל, שבינתיים הספיק להתאושש, אך בחסדי שמיים עשרות החיילים שהיו על האוטובוס ירדו ממנו כמה דקות קודם לירי ולא נפגעו. האוטובוס, שחטף פגיעה ישירה, נשרף כליל. במהלך התחקיר נמצאו פערים מבצעיים בהתנהלות הכוחות בשטח בתחום השליטה, בידוד המרחב ובמשמעת המבצעית. בעקבות הממצאים, הוחלט לרשום הערה פיקודית למפקד החטיבה המרחבית, למפקד הגדוד הגזרתי, וכן לשני מפקדי פלוגות.להרחבה לחץ כאן

תקרית חמורה בגבול עם לבנון: ערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל-מנאר", דיווח על תקרית בין חיילי צה"ל לכוח של צבא לבנון מול הכפר מיס אל-ג'בל. חיילי צה"ל, המבצעים עבודות הנדסיות בגזרה במסגרת מבצע "מגן צפוני", ניסו להניח גדר תיל באזור הקו הכחול כדי לסמן אותו, אך הכוח הלבנוני התנגד לכך בשל ויכוח על מיקומו המדויק של קו הגבול. במהלך התקרית שלף חייל לבנוני נשק וכיוון אותו לעבר חיילי צה"ל. במקום נכח באותה שעה פקח של יוניפי"ל, שסייע בהרגעת הרוחות. על פי הדיווחים מלבנון, חיילי צה"ל נסוגו לבסוף מספר מטרים לאחור והניחו את התלתלית בתוך שטח ישראל. התקרית הסתיימה לבסוף ללא התלקחות. להרחבה לחץ כאן

צה"ל התיר לצוות של רשת CNN להכניס מצלמה לאחת ממנהרות הטרור של החיזבאללה שנחשפו בגבול הצפון. בדיווח ה- CNN נאמר כי מדובר ב"מנהרה מתוחכמת עם אוורור ותאורה".

יוניפי"ל אישר הערב כי שתיים מתוך ארבע המנהרות שנחשפו על ידי צה"ל חדרו לשטח ישראל. בהודעה שהוציא כוח האו"ם הוא פנה בקריאה לממשלת לבנון ליישם את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. יצוין, כי ההודעה אינה מזכירה את ארגון החיזבאללה כמי שאחראי לחפירת המנהרות.

חייל צה"ל נפצע קשה לפנות בוקר כתוצאה מהתהפכות דחפור צבאי במהלך אימון בצפון הארץ. לוחם נוסף נפצע באורח קל בתקרית. החיילים הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. למשפחותיהם נמסרה הודעה על פציעתם. להרחבה לחץ כאן

מטען חבלה הושלך הערב לעבר אוטובוס שנסע סמוך לכפר יעבד שבשומרון. בחסדי שמיים, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוציא היום הודעה בה הבהיר כי הוא מתנגד באופן נחרץ להצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים. ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש לקדם את הצעת החוק, אותה יזם חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי). על פי החוק המוצע, לאלוף פיקוד המרכז תהיה הסמכות לגרש בני משפחות של מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך שבעה ימים ממועד ביצועו של פיגוע. בהודעתו דחה מנדלבליט טענות שנשמעו בימין לפיהן עמדתו פוגעת בביטחון המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר היום את גירושן של משפחות מחבלים כ"כלי יעיל". במהלך חלקה הסגור של ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "לדעתי תועלתו עולה על נזקו. המשפטנים אומרים שזה נוגד את ההלכה המשפטית כפי שהיא מוגדרת, והדבר הזה בוודאות יאותגר משפטית בהמשך, אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה". להרחבה לחץ כאן

חברת Airbnb התקפלה: החברה האמריקנית להשכרת דירות לטווח קצר, שהודיעה בחודש שעבר כי תוריד מהאתר שלה כ- 200 דירות וחדרים להשכרה הממוקמים ביהודה ושומרון, הודיעה כי היא מקפיאה את החלטתה. שר התיירות יריב לוין נפגש עם נשיא החברה, כריס לנהאן, ובתום הפגישה אמר כי הודעת Airbnb מהווה "צעד חשוב בכיוון הנכון".

בארץ

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל ואמו של הטייס אסף רמון ז"ל, הלכה היום לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והיא בת 54. להרחבה לחץ כאן

מליאת הכנסת אישרה הערב את החלטת הממשלה למנות באופן קבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון. ההצעה עברה ברוב של 59 תומכים ו- 56 מתנגדים.

גם היום נרשמה תקלה טכנית בקו הרכבת החדש בין ירושלים לנתב"ג, והתנועה בקו זה הופסקה לזמן קצר. ממסמך פנימי של הרכבת, שנתוניו הובאו ב"כאן חדשות", בשלושת חודשי פעילותו של הקו התגלו 70 תקלות בקטר הרכבת החשמלית. המסמך הועבר ליצרן.  בעקבות התקלות הרבות בקווי הרכבת, מנכ"ל החברה שחר איילון יסיים בקרוב את תפקידו.

פועל בסוף שנות החמישים לחייו נפל מחלון בגובה 2 קומות ברחוב ירושלים בטבריה. ממד"א נמסר, כי הוא פונה לבית החולים פוריה בעיר, כשמצבו מוגדר בינוני והוא סובל מחבלה בגפיים.

הולך רגל כבן שש נפצע בצהריים באורח בינוני מפגיעת רכב בשדרות שמואל מאיר בירושלים. ממד"א נמסר, כי לאחר טיפול רפואי בזירה הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, עם חבלות בפלג גופו העליון.

בעולם

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הודיעה כי ההצבעה בפרלמנט על הסכם הברקזיט תיערך בשבוע השלישי של חודש ינואר. כזכור, מיי נסוגה בשבוע שעבר מהכוונה לקיים את ההצבעה על ההסכם מחשש שתספוג תבוסה צורבת.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שב ואיים היום כי ייתכן וארצו תפתח בכל רגע במבצע צבאי חדש בסוריה נגד הכורדים. ארדואן טען כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר את תוכניתה הצבאית של טורקיה לפעולה באזור.

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים מדי פעם בצפון הארץ ובמרכזה.

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים ירדו מדי פעם גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמישור החוף.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. ינשבו רוחות דרום מערביות ערות. לקראת הערב יחלו לרדת ממטרים, שילוו בסופות רעמים יחידות, בצפון הארץ ובמישור החוף. בלילה הגשם יתחזק ויתפשט עד לצפון הנגב. קיים חשש מהצפות במישור החוף.

ביום חמישי ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. קיים חשש משיטפונות בבקעת הירדן, נחלי מדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות ירדו, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:ארדואןרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה