חדשות בארץ

תקרית חמורה בגבול לבנון: חייל לבנוני שלף רובה מול חיילי צה"ל

התקרית אירעה כאשר כוח צה"ל ניסה להניח גדר תיל כדי לסמן את קו הגבול בין ישראל ולבנון. חיילי צבא לבנון שהגיעו אל המקום מנעו את הנחת התלתלית ואחד מהם אף כיוון את רובהו לעבר חיילי צה"ל

פעילות צה"ל לחשיפת מנהרות החיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל לחשיפת מנהרות החיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)
אא

המתח בגבול בין ישראל ולבנון בעקבות מבצע "מגן צפוני" הגיע לפני הצהריים לשיא חדש.

ערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל-מנאר", דיווח על תקרית בין חיילי צה"ל לכוח של צבא לבנון מול הכפר מיס אל-ג'בל. בזירה זו צה"ל מבצע עבודות הנדסיות, במסגרת המבצע לחשיפת מנהרות הטרור של החיזבאללה. בימים האחרונים הגיעו לגזרה זו תושבים לבנוניים ואנשי חיזבאללה במטרה להפגין נגד מה שלדבריהם מהווה חדירה ישראלית לתוך שטח לבנון.

על פי הידיעה, חיילי צה"ל ניסו להניח גדר תיל באזור הקו הכחול כדי לסמן אותו, אך הכוח הלבנוני התנגד לכך בשל ויכוח על מיקומו המדויק של קו הגבול. במהלך התקרית שלף חייל לבנוני נשק וכיוון אותו לעבר חיילי צה"ל. במקום נכח באותה שעה פקח של יוניפי"ל, שסייע בהרגעת הרוחות. על פי הדיווחים מלבנון, חיילי צה"ל נסוגו לבסוף מספר מטרים לאחור והניחו את התלתלית בתוך שטח ישראל. התקרית הסתיימה לבסוף ללא התלקחות.

(וידיאו: מתוך הטוויטר של עלי שעיב, כתב "אל-מנאר")

מדובר צה"ל נמסרה התגובה הבאה: "מוקדם יותר כוח צה"ל הציב תלתלית בסמוך לקו הכחול בגבול עם לבנון. הפעילות בוצעה בשטח ישראל ובתיאום עם יוניפי"ל. לא מוכרות לנו תקריות אלימות במהלך האירוע".

אתמול התיר צה"ל לפרסום כי במהלך סוף השבוע נחשפה מנהרה התקפית נוספת של החיזבאללה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. זו המנהרה הרביעית במספר שמתגלה מאז תחילת מבצע "מגן צפוני" לפני 13 ימים. מדובר צה"ל נמסר כי "תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום" וכי המנהרה מולכדה על ידי צה"ל: "כל מי שייכנס אליה מצדו הלבנוני מסכן את חייו".

ובתוך כך, צה"ל התיר לצוות של רשת CNN להכניס מצלמה לאחת המנהרות שנחשפו בגבול הצפון. בדיווח ה- CNN נאמר כי מדובר ב"מנהרה מתוחכמת עם אוורור ותאורה".

תגיות:לבנוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה