חדשות בארץ

צה"ל הרס באופן חלקי את בית המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד שנרצחה לפני חודשיים בפיגוע בברקן, תקף את פעולת ההריסה החלקית ודרש להרוס את כל הבית

הריסת בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות של צה"ל הגיעו לפנות בוקר לכפר שוויכה באזור טול כרם, וביצעו באמצעות דחפורים פעולות הריסה של קירות בביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני כחודשיים את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד.

בג"ץ דחה לפני כעשרה ימים את עתירת משפחת המחבל נגד ההריסה ואישר לבצעה. בהתאם לצו שהוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הריסת המבנה הייתה חלקית וכללה את קומת המרתף וקומת הקרקע בלבד. מתמונות בתקשורת הפלסטינית שמגיעות מזירת ההריסה, ניתן לראות בבירור כי הבית עומד על תלו וכי מדובר בהריסה חלקית בלבד.

מדובר צה"ל נמסר כי בזירת ההריסה התפתחו הפרות סדר אלימות בהן השתתפו עשרות פלסטינים, שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות והדליקו צמיגים בוערים. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

(צילום: דובר צה"ל)

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, תקף הבוקר את החלטת הפרקליטות הצבאית שלא להרוס את כל הבית אלא רק חלקים ממנו בהם התגורר המחבל.

בראיון לגלי צה"ל אמר האב השכול כי לא מדובר בהריסת בית המחבל אלא ב"תיקוני טיח", כלשונו. הוא ציין כי נגד הוריו ואחיו של המחבל הוגשו כתבי אישום בשל מעורבותם בפיגוע, ומכאן שיש להרוס את כל הבית. הוא הבהיר כי הוא סבור שבכל מקרה של הריסת בית מחבל יש להרוס את כל הבית בתוך 48 שעות מרגע הפיגוע: "את הדיונים בבג"ץ יש לנהל לאחר הריסת הבית. גם אם בית המשפט יחליט שההריסה לא הייתה מידתית – את הנעשה ניתן להשיב בכסף. את הבת שלי לא ניתן להחזיר".

לבנגרונד הוסיף כי לא יסתפק בפחות מהריסה מלאה של בית המחבל: "לא פצעו לי את הילדה, רצחו אותה, הוציאו אותה להורג, לא עשו חצי עבודה, עשו עבודה שלמה. אני רוצה עבודה שלמה".

איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, הביעה אף היא כעס על ההחלטה שלא להרוס את כל בית המחבל. "אמרו לי שהרסו את בתי הסייענים. אין פה היגיון", אמרה חג'בי בראיון לערוץ 10. "הסייען הורסים לו את כל הבית והמחבל שרצח הורסים רק חצי?". חג'בי הוסיפה כי "החליטו לא להרוס את הבית כי לאחיו שגר בקומה השנייה 'אין זיקה'. אין דבר כזה. הוא היה בבית, הוא משפחה שלו".

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על ההריסה החלקית של בית המחבל: "צחוק מהעבודה, צחוק מההרתעה. המערכת המשפטית מונעת את מדינת ישראל מלהרתיע את רוצחיה. זה לא מוסרי".

המצוד הממושך אחרי המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בברקן הגיע בשבוע שעבר לסיומו. כוחות של צה"ל, הימ"מ והשב"כ לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם, בו הוא הסתתר. נעאלווה היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין כוח הימ"מ הוא נהרג.

(עודכן: 14:45)

תגיות:הריסת בתי מחבליםהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה