חדשות בארץ

מרגש: המפגש בין החייל שנפצע קשה מטיל הקורנט לבין צוות מד"א שטיפל בו בשטח

שובל מיכאל, החייל בן ה- 19 שנפגע לפני חודש מירי טיל הקורנט של החמאס לעבר אוטובוס חיילים בנגב המערבי, התאושש - בחסדי שמיים - מפציעתו הקשה. אתמול הוא פגש לראשונה את אנשי הצוות שחילץ אותו תחת אש

אלכס קוסינוב ושובל מיכאל (צילום: דוברות מד"א)אלכס קוסינוב ושובל מיכאל (צילום: דוברות מד"א)
אא

שובל מיכאל, חייל צה"ל בן 19, נפצע קשה לפני כחודש (ב- 12 בנובמבר) מירי טיל הקורנט של החמאס לעבר אוטובוס חיילים באנדרטת החץ השחור בנגב המערבי. בחסדי שמיים נמנע אסון כבד בהרבה, מכיוון ש- 50 החיילים שהיו על האוטובוס ירדו ממנו מספר דקות לפני ירי הטיל.

שובל מיכאל, שכאמור נפגע באורח קשה, טופל בשטח על ידי כוח רפואה של צה"ל וצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפראמדיק אלכס קוסינוב. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא מורדם ומונשם.

בחסדי שמיים, שובל מיכאל התאושש מפציעתו הקשה. בשבוע שעבר הוא הועבר לשיקום בבית החולים תל השומר. צוות מד"א – שכלל, בנוסף לקוסינוב, את החובש הבכיר אלעד אלפסי והמתנדבת זוהר זוביב – הגיע אמש (ראשון) לבית החולים, להדלקת נר שמיני של חנוכה. אנשי הצוות, שטיפלו בשובל מיכאל תחת אש וירי פצמ"רים, פגשו אותו לראשונה מאז האירוע, והתרגשו לראות את התאוששותו.

(צילום: דוברות מד"א)

קוסינוב שיחזר בפני החייל את ההתרחשויות בזירה הקשה: "אני עובד במד"א קרוב ל- 10 שנים. טיפלתי במקרים קשים, אבל אותך לא אשכח, זה משהו שיישאר. תודה לק-ל, היה לנו המון מזל. טיפלנו בך תחת אש, כשפצמ"רים נפלו במרחק של מטרים בודדים מהאמבולנס. הייתי חייב להתנתק מרעש הפיצוצים ומכל מה שקורה מסביב ולהתרכז אך ורק בטיפול בפציעות הקשות שספגת. הענקנו לך טיפול רפואי מציל חיים, הרדמתי והנשמתי אותך והתפללתי שזה ייגמר טוב". קוסינוב הוסיף כי מרגש ומחמם את הלב לראות את שובל מיכאל יושב ומחייך, עם תקווה לעתיד הקרוב בו יעמוד ויחזור ללכת: "אני שמח מאוד לראות אותך היום, זה נותן לנו את הכוח והמוטיבציה להמשיך ולהציל חיים. לא חלמתי שנהיה כאן היום יחד ונדליק את שמונת נרות החנוכה עם החיוך המיוחד שלך ובשמחה. זה בהחלט נס חנוכה".

שובל מיכאל התקשה להסתיר את התרגשותו מהמפגש עם הצוות שהציל את חייו: "אתם הגיבורים שלי. אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש דרך הידיים שלכם, האומץ והנחישות". אמו של החייל לא חסכה במילות תודה לצוות: "אני מודה לכם על הכל. תמשיכו לעשות חסדים. פשוט הצלתם אותו. לולא המסירות שלכם והטיפול שהענקתם לו בשטח לא היינו כאן היום, אתם ממש המיילדים החדשים שלו".

במהלך המפגש הדליק קוסינוב את שמונת נרות החנוכה, כשלצידו אנשי צוותו ושובל מיכאל.

תגיות:קורנטהדלקת נר חנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה