חדשות בארץ

ירי הנ"ט על האוטובוס בעוטף עזה: הערות פיקודיות למח"ט ולמג"ד

צה"ל הציג לרמטכ"ל גדי איזנקוט את התחקיר של ירי טיל הקורנט לעבר אוטובוס החיילים בעוטף עזה בחודש שעבר. מדובר צה"ל נמסר כי "לקחי האירוע הופקו וייושמו"

האוטובוס השרוף (צילום: פלאש 90)האוטובוס השרוף (צילום: פלאש 90)
אא

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום את תוצאות התחקיר המבצעי של התקרית ב- 12 בנובמבר, בה ירה החמאס טיל נ"ט מדגם "קורנט" לעבר אוטובוס חיילים שחנה בסמוך לאנדרטת "החץ השחור" בעוטף עזה. האירוע החמור הסתיים בפציעתו הקשה של חייל, שבינתיים הספיק להתאושש, אך בחסדי שמיים עשרות החיילים שהיו על האוטובוס ירדו ממנו כמה דקות קודם לירי ולא נפגעו. האוטובוס, שחטף פגיעה ישירה, נשרף כליל.

ירי טיל הנ"ט היה האות לפתיחתו של סבב לחימה בין ישראל לפלסטינים בגבול רצועת עזה. כחלק מההיערכות המבצעית של צה"ל הוצבו חסימות במרחב, ביניהן גם חסימה באמצעות ניידת משטרה צבאית בכניסה לאתר ״חץ שחור״, זאת לאור הערכת המצב וניתוח האיומים.

התחקיר התבצע באוגדת עזה, בזרוע היבשה ובפיקוד הדרום, והוצג לרמטכ"ל. במהלך התחקיר נמצאו פערים מבצעיים בהתנהלות הכוחות בשטח בתחום השליטה, בידוד המרחב ובמשמעת המבצעית. בעקבות הממצאים, הוחלט לרשום הערה פיקודית למפקד החטיבה המרחבית, למפקד הגדוד הגזרתי, וכן לשני מפקדי פלוגות.

מדובר צה"ל נמסר כי "לקחי האירוע הופקו וייושמו. בעקבות התחקיר, אוגדת עזה גיבשה תכנית מעודכנת לבידוד מרחב האוגדה בחירום שתתורגל באופן מלא בשבועות הקרובים".

תגיות:עוטף עזהטילצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה