חדשות בארץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה לקדם את החוק לגירוש משפחות מחבלים

למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה לחוק, החליטה הוועדה בראשות שרת המשפטים איילת שקד לקדם את הליכי חקיקתו

"דם יהודי אינו הפקר": מוטי יוגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)"דם יהודי אינו הפקר": מוטי יוגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש (ראשון) לקדם את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, אותה יזם חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי).

על פי החוק המוצע, לאלוף פיקוד המרכז תהיה הסמכות לגרש משפחות של מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך שבעה ימים ממועד ביצועו של פיגוע.

לאישור בוועדת השרים לחקיקה קדם דיון בקבינט המדיני-ביטחוני, במהלכו עלתה דרישתו של שר החינוך נפתלי בנט לחוקק את החוק לגירוש משפחות מחבלים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע את התנגדותו ואמר כי מדובר בחוק שאינו חוקתי, וכי לא ניתן לגרש משפחות מחבלים שלא בהכרח ידעו על כוונת המחבל לבצע את זממו. למרות ההתנגדות המשפטית, החליטה כאמור ועדת השרים לחקיקה כי החוק יקודם. כעת הוא נדרש לעבור בשלוש קריאות בכנסת כדי להיכנס לתוקף.

יוגב הגיב על ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו: "נציגי הממשלה בוועדת השרים בחרו למשול ודחו את העמדה הלא-מוסרית של היועצים המשפטיים. החוק מעביר מסר לטרור, לפיו דם יהודי אינו הפקר. חובתה של ממשלת ישראל, להגן על אזרחיה, למנוע פיגועים ולהציל חיים. תודה לנפתלי בנט ולשרים. בהחלטתם, הוסיפו משילות. ישראל תגן טוב יותר על אזרחיה".

ובתוך כך, הפלסטינים דיווחו הבוקר כי כוחות של צה"ל הגיעו לכפר שוויכה באזור טול כרם, והחלו בהכנות להריסת ביתו של המחבל אשרף נעאלווה שביצע לפני כחודשיים את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. בג"ץ דחה לפני כעשרה ימים את עתירת משפחת המחבל נגד ההריסה ואישר לבצעה. על פי הצו שהוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הריסת המבנה תהיה חלקית ותכלול את קומת המרתף וקומת הקרקע בלבד. על פי המקורות המקומיים, בזירת ההריסה ישנם עימותים בין כוחות צה"ל לבין מתפרעים פלסטינים.

תגיות:גירושהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה