חדשות בארץ

פיגוע ירי רצחני בגבעת אסף, נתניהו הורה לזרז הריסת בתי מחבלים

שירה איש-רן שנפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה שוחררה מטיפול נמרץ ועברה למחלקה, שר התקשורת איוב קרא יישאר בבית החולים מספר ימים להשגחה, וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לא תתמודד שוב על ראשות הממשלה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

שני חיילי צה"ל נהרגו הבוקר בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף שבבנימין. ההרוגים הם סמל ראשון יובל מור-יוסף, בן 20 מאשקלון, וסמל יוסף כהן, בן 19 מבית שמש, הי"ד. הלוויתו של מור יוסף תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי באשקלון. הלוויתו של כהן תתקיים מחר בירושלים בשעה 10:30 בבית ההלוויות שמגר, ותצא משם להר הזיתים.

בפיגוע נפצע חייל נוסף באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, עבר ניתוח, ונשקפת סכנה לחייו. צעירה כבת 20 שנפצעה קשה הועברה לבית החולים שערי צדק בעיר. להרחבה לחץ כאן

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי מרכב, שהגיע לטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, יצא לפחות מחבל אחד. הוא פתח בירי לעבר חיילים ואזרחים שהיו במקום, ולאחר מכן חזר לרכב ונמלט. צה"ל הטיל כתר על רמאללה, ומבצע בידוקים מלאים בכל הכניסות והיציאות במרחב. הכוחות בגזרת יהודה ושומרון תוגברו במספר גדודים נוספים. הם מבצעים סריקות נרחבות במטרה ללכוד את המחבלים. ליד רמאללה אותר רכב נטוש, שככל הנראה שימש את המחבלים לביצוע הפיגוע.

בעקבות הפיגוע בגבעת אסף, קרא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלהבנימין נתניהו להורות מיידית על סגירת צירי התנועה ביהודה ושומרון לתנועת פלסטינים. "עם כל הכבוד לשני החיסולים של המחבלים הלילה, ויש כבוד, לא ככה נלחמים בטרור", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "כשתפיסת הביטחון מבוססת על רדיפה אחרי יתושים - זה אף פעם לא נגמר. רק יבוש הביצה וגדיעת התקווה שמניעה את המוטיבציות של הטרור תמגר אותו. רק יצירת הרתעה והמחשת מחיר ההפסד על כל פיגוע".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על הפיגוע בגבעת אסף: "סיימנו לשתוק. יש כאן הפקרות ביטחונית מוחלטת ואנחנו עלולים להגיע לאובדן שליטה. יש לנו אחריות על הציבור שחי כאן. דם יהודי אינו הפקר. אנחנו מתחילים בפעולת מחאה".

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, תקף את הרשות הפלסטינית בעקבות הפיגוע בגבעת אסף: "בשבוע החולף נהרגו או נפצעו 14 ישראלים בפיגועים רבים", כתב פרידמן בחשבון הטוויטר שלו. "לרשות הפלסטינית יש חוקים המתגמלים את הטרוריסטים ואת משפחותיהם על מעשיהם הנתעבים. הרשות הפלסטינית יכולה להיות גוף מדיני או נותנת חסות לטרור - לא שניהם".

המחבל אשרף נעאלווה, שרצח לפני חודשיים שני בני אדם בפיגוע באזור התעשייה ברקן, חוסל הלילה על ידי כוח ימ"מ. המחבל היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין הכוחות הוא נהרג. כמה שעות קודם לכן חוסל סאלח ברגותי, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה בתחילת השבוע. להרחבה לחץ כאן

בני משפחותיהם של זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, שנרצחו בפיגוע בברקן, הודו לכוחות הביטחון על חיסולו של המחבל והביעו שמחה מהולה בעצב רב. איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, אמרה לרשת ב': "יש אנחת רווחה שהדבר הזה נסגר. החשש שלי היה שאצטרך לעמוד מולו בבית משפט. אני שמחה מאוד שזה לא קורה ולא יקרה. הוא מצא את מקומו איפה שהוא צריך להיות". להרחבה לחץ כאן

מאות בני אדם ליוו אמש למנוחות את תינוקם של בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן, שיולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה קשה בפיגוע בכניסה לעפרה. לפני ההלוויה נערכה ברית לתינוק שנרצח, בהתאם להוראתם של רבנים. הרב רפאל איש-רן, סבו של התינוק, אמר: "בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק – אז ההורים שלך נתנו לך שם, והשם הוא בעל משמעות גדולה: עמיעד ישראל. עמנו פה לעד, עם ישראל פה לעולמי עולמים". להרחבה לחץ כאן

שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה, שוחררה היום מטיפול נמרץ ועברה למחלקה. אביה, חיים סילברשטיין, סיפר היום מה היו הדברים הראשונים שאמרה לאחר שהתעוררה: "שירה ילדה חזקה מאוד ותוך כדי בכי היא אמרה שהיא תראה להם, היא תביא עוד תינוקות רבים ועם ישראל חי".

שני שוטרים נפצעו לפנות בוקר באורח קל ובינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. המחבל חוסל על ידי שוטרים נוספים שהיו בזירה. להרחבה לחץ כאן

חייל נפצע קל בפיגוע דריסה שאירע אחר הצהריים באזור התעשייה באל-בירה. המחבל חוסל.

בעקבות ההסלמה ביהודה ושומרון: הרמטכ"ל גדי איזנקוט יקיים הערב הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז עם מפקד הפיקוד, האלוף נדב פדן, מפקדי גזרת יהודה ושומרון וגורמי ביטחון נוספים.

במערכת הביטחון שוררת ההערכה, כי הפיגוע הבוקר בגבעת אסף בוצע על ידי מחבל או מחבלים המשתייכים לחוליה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה בתחילת השבוע.

בתגובה לגל הפיגועים, החליט הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יהודה ושומרון שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם במשך עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים תאפשר לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים. בנוסף, במהלך הדיונים הביטחוניים שקיים בשעות האחרונות הורה נתניהו על סדרת צעדים, ביניהם: זירוז הריסת בתי מחבלים וביצועה תוך 48 שעות, שלילת היתרי עבודה מבני משפחותיהם של מחבלים וסייענים, הגברת המעצרים המנהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון, ועוד. להרחבה לחץ כאן

גורם מדיני מסר הערב כי נתניהו העביר מסר תקיף לארגון החמאס באמצעות מצרים ובערוצים נוספים, לפיו ישראל לא תסכים ל"מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת אש ביהודה ושומרון", ותפעל נגדו אם יפעיל טרור מיהודה ושומרון.

מול בית ראש הממשלה בירושלים התקיימה הערב הפגנת מחאה בה השתתפו מאות בני אדם. יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, אמר כי יש להפסיק את חופש התנועה של הפלסטינים, להרוס את בתי המחבלים במהירות ולהרחיב את ההתיישבות.

שר התקשורת איוב קרא, שהתמוטט אמש בכנסת ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, יישאר בבית החולים בימים הקרובים להמשך בדיקות והשגחה צמודה. מבית החולים נמסר כי מצבו של קרא יציב וכי הוא סובל מחולשה.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהצליחה לשרוד אמש הצבעת אי אמון במפלגתה שלה, אישרה היום כי היא מתכוונת לעזוב את תפקידה כיו"ר המפלגה השמרנית לפני הבחירות הבאות, שיתקיימו ב- 2022, ולא תתמודד שוב על כהונת ראש הממשלה.

ממשלת תימן והמורדים החות'ים הסכימו – בתום שבוע של דיונים בשוודיה – על הפסקת אש בעיר הנמל התימנית אל-חודיידה. כך מסר היום מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) מזג האוויר יהיה נאה. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. משעות הערב יתחילו הרוחות המזרחיות להתחזק בהדרגה בהרי הצפון והמרכז.

בשבת יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. הטמפרטורות יעלו במקצת, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. הלחות תרד. בצפון הארץ ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון הארץ. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

תגיות:פיגועאיוב קרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה