חדשות בארץ

הותר לפרסום: שני ההרוגים בפיגוע בגבעת אסף – חיילי צה"ל

חייל נוסף נפצע באורח קשה ונשקפת לו סכנת חיים. הודעה נמסרה למשפחות החיילים

זירת הפיגוע, הטרמפיאדה בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)זירת הפיגוע, הטרמפיאדה בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי בפיגוע הירי שאירע היום (חמישי) בצומת גבעת אסף שבבנימין נהרגו שני חיילי צה"ל. חייל נוסף נפצע אנושות. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והוכנס לחדר ניתוח. מנהל יחידת הטראומה של בית החולים, ד״ר באלה מיקלוש, מסר כי נשקפת סכנה לחייו. צעירה בת 20 שנפצעה באורח קשה הועברה לבית החולים שערי צדק בעיר. ד"ר אלון שוורץ, רופא בבית החולים, אמר כי מצבה של הפצועה יציב ובשלב זה לא נשקפת סכנה לחייה.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי מרכב, שהגיע לטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, יצא לפחות מחבל אחד. הוא פתח בירי לעבר חיילים ואזרחים שהיו במקום, ולאחר מכן חזר לרכב ונמלט. צה"ל הטיל כתר על רמאללה, ומבצע בידוקים מלאים בכל הכניסות והיציאות במרחב. הכוחות בגזרת יהודה ושומרון תוגברו במספר גדודים נוספים. הם מבצעים סריקות נרחבות במטרה ללכוד את המחבלים. ליד רמאללה אותר רכב נטוש, שככל הנראה שימש את המחבלים לביצוע הפיגוע.

מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר: "אנו נחושים להמשיך ולפעול מול הטרור, לשים את ידינו על המפגעים ולסכל פיגועים. אנו פועלים במספר מאמצים: טיפול באירוע הזה ותפיסת המחבלים, מאמץ הגנתי בצמתים וביישובים, ומניעת פיגועים באמצעות מעצרים ופעילויות אחרות".

בעקבות הפיגוע בגבעת אסף, קרא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות מיידית על סגירת צירי התנועה ביהודה ושומרון לתנועת פלסטינים. "עם כל הכבוד לשני החיסולים של המחבלים הלילה, ויש כבוד, לא ככה נלחמים בטרור", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "כשתפיסת הביטחון מבוססת על רדיפה אחרי יתושים - זה אף פעם לא נגמר. רק יבוש הביצה וגדיעת התקווה שמניעה את המוטיבציות של הטרור תמגר אותו. רק יצירת הרתעה והמחשת מחיר ההפסד על כל פיגוע".

יו"ר מועצת ישע, חננאל דורני, אמר כי הצטברות הפיגועים לאחרונה מעידה על מגמה. בראיון ל"כאן 11" שיבח דורני את הצבא על העבודה שהוא עושה, אך הוסיף: "כאשר מקצצים בכוח אדם ומדללים כוחות בהשוואה לעבר, לצד קיצוץ בהגנה על היישובים – אז זה בהחלט לא הזמן לעשות את זה. בשנה האחרונה שילמנו במעל עשרה הרוגים. השקט שהיה בשנים האחרונות כבר לא נמצא".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הגיב על הפיגוע בחשבון הטוויטר שלו: "בשבוע החולף נהרגו או נפצעו 14 ישראלים בפיגועים רבים. לרשות הפלסטינית יש חוקים המפצים את הטרוריסטים ואת משפחותיהם על מעשיהם הנתעבים. הרשות הפלסטינית יכולה להיות גוף מדיני או נותנת חסות לטרור - לא שניהם".

תגיות:פיגועבנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה