חדשות בארץ

בתגובה לפיגועים: נתניהו החליט להסדיר מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון

בדיונים הביטחוניים שקיים בעקבות הפיגוע בצומת גבעת אסף, הורה נתניהו לזרז הריסת בתי מחבלים ולהגביר את המעצרים המנהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון

(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, קיים בשעות האחרונות הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות בעקבות הפיגוע הבוקר בצומת גבעת אסף, בו נרצחו שני חיילי צה"ל ונפצעו חייל ואזרחית באורח קשה.

במהלך הדיונים הביטחוניים הנחה נתניהו לזרז הריסת בתי מחבלים ולבצעה בתוך 48 שעות, וכן לשלול היתרי עבודה מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים. הוא הורה להמשיך במאמצים ללכידת המרצחים וסיכול התשתיות מהן יצאו ולהגביר את המעצרים המנהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. עוד הוחלט לעבות את כוחות צה"ל הפועלים באזור, לכתר את אל-בירה, לתגבר את ההגנה על הצירים ולהציב מחסומים בכבישי יהודה ושומרון.

בתגובה לפיגועים האחרונים, החליט נתניהו הערב להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יהודה ושומרון שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם במשך עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים תאפשר לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים.

נתניהו גם פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שינקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו את בנייתן של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי הוא מקדם את הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד ביתר עילית.

בקריה בתל אביב נערך היום טקס חילופי סגן הרמטכ"ל. האלוף אייל זמיר החליף בתפקיד זה את האלוף אביב כוכבי, שייכנס בחודש הבא לתפקיד הרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל. במהלך הטקס התייחס נתניהו לגל הפיגועים ביהודה ושומרון: "אמש באנו חשבון עם המרצחים של הפיגועים בברקן ועפרה, והיום ספגנו פיגוע קשה עם שני חיילים הרוגים. אנחנו נבוא חשבון עם מי שביצע את זה. העיקרון שמנחה אותנו הוא שמי שפוגע בנו ומי שמנסה לפגוע בנו – דמו בראשו. האויבים שלנו יודעים את זה ואנחנו נשיג אותם".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בנאומו בטקס כי ״המלחמה בטרור ובאויבנו היא חלק מהווייתנו. נבוא חשבון עם מי שפוגע בחיילי צה״ל ובאזרחי ישראל. כך נעשה הלילה עם המחבלים מהפיגועים בברקן ובצומת עופרה, וכך ייעשה עם המחבלים או המחבל מהבוקר".

ובתוך כך, הערב הותר לפרסום שמם של שני החיילים, לוחמי חטיבת "כפיר", שנהרגו הבוקר בפיגוע בטרמפיאדה בצומת גבעת אסף: סמל-ראשון יובל מור-יוסף, בן 20 מאשקלון, וסמל יוסף כהן, בן 19 מבית שמש. הי"ד.

תגיות:פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה