חדשות בארץ

תיק הביטחון יישאר בידי נתניהו, שרי הממשלה אישרו קיצוץ רוחבי במשרדיהם

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ' אמיר ירון לנגיד בנק ישראל, וטראמפ יכנס השבוע דיון לקביעת מועד פרסומה של תוכנית השלום האמריקנית. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

משפחותיהם של זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, שנרצחו בחודש שעבר בפיגוע בברקן, פנו למפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, בדרישה להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע בשלמותו. כך דווח בחדשות עשר. הדרישה באה לאחר שביום חמישי האחרון הוגשו כתבי אישום נגד אמו ואחיו של המחבל אשרף נעאלוה, המואשמים בכך שידעו על כוונתו לבצע פיגוע ולא פעלו למנוע זאת. כזכור, האלוף פדן הוציא לפני כשבועיים צו הריסה חלקי לבית, המתייחס אך ורק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה בהן התגורר המחבל. צה"ל דחה את בקשת בני המשפחות מאחר שלדבריו "בהתאם לפסיקת בג״ץ, ניתן להרוס רק את חלקי המבנה בהם למחבל הייתה זיקת מגורים". על כל פנים, ההריסה החלקית אף היא הוקפאה בעקבות צו ארעי שהוציא בג"ץ, עד לדיון שיתקיים בעניין בפניו.

לאחר תקופה ארוכה של דיונים והתחבטויות, חיל האוויר החליט לרכוש את מטוס הקרב החדש מדגם F-15 IA. על פי הדיווח של אלכס פישמן ב"ידיעות אחרונות", ההחלטה לרכוש את המטוס החדש התקבלה בשל יתרונותיו הבלתי ניתנים לערעור לעומת מטוסי הקרב שבידי ישראל, ביניהם מטוס ה- F-15 I המכונה בישראל "רעם" – מטוס מהדור הקודם, שנמצא בשירות חיל האוויר מאז 1998. להרחבה לחץ כאן

"עסקת המאה" מתקרבת: בחדשות עשר דווח הערב – מפי פקידים בכירים בממשל האמריקני – כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יכנס השבוע דיון מכריע בהשתתפות יועציו הבכירים כדי לשמוע את פרטי תוכנית השלום שגיבש צוות השלום של הממשל ולקבל החלטה על מועד פרסומה.

פוליטי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי הוא ימלא את תפקיד שר הביטחון, במקומו של אביגדור ליברמן שהתפטר מהתפקיד. בהודעה שמסר בקריה בתל אביב, קרא נתניהו לשותפיו לקואליציה שלא לפרק את הממשלה. לדבריו, "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא מפילים ממשלה והולכים לבחירות. זה חוסר אחריות". להרחבה לחץ כאן

נתניהו צפוי לוותר על תפקידו כשר החוץ ולמנות למשרה זו בהמשך השבוע שר משורות הליכוד, כדי שיוכל להתמסר לתפקידו החדש כשר ביטחון. שמות שכבר עלו כמועמדים לתפקיד הם של שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ. גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נמצא בתמונת המירוץ למשרד החוץ.

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, ימסרו מחר בבוקר הודעה מיוחדת. ההערכות הרווחות הן כי הם יודיעו על התפטרותם מן הממשלה, לאחר שנתניהו דחה את האולטימטום שהציבו למינויו של בנט לתפקיד שר הביטחון.

סיעת ישראל ביתנו הגישה היום הצעת חוק לפיזור הכנסת.

בתום ישיבה סוערת, אישרו שרי הממשלה את הצעתו של שר האוצר משה כחלון לקיצוץ רוחבי במשרדיהם. הקיצוץ בסך 22 מיליארד שקלים, שיתפרס על פני 17 שנה, נועד לאפשר את הסכם הפנסיה התקציבית שהושג עם השוטרים, אנשי שב"ס וגמלאי שני ארגונים אלו. על פי ההצעה שאושרה, בתקציב 2019 יקוצצו 1.35% מתקציביהם של כל משרדי הממשלה, ומ- 2020 יעמוד הקיצוץ על 0.2%. במהלך הישיבה מחו שרים רבים על הכוונה לקצץ בתקציבי משרדיהם וטענו כי מדובר בפגיעה בשירותים שיינתנו לאזרחים וכי לא הספיקו ללמוד את ההצעה לעומק. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני ראש הממשלה והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דחה את הביקורת לפיה אישור ההסכם הוא חלק מכלכלת בחירות: "אני גאה על הזכות שנפלה בחלקי להיות ממובילי המאבק למען תיקון העוול שנעשה לשוטרים ולסוהרים שלנו ולגמלאי הארגונים. הממשלה עשתה היום צדק והצביעה בעד הפסקת קיפוח המשרתים. ההחלטה תסייע לגייס שוטרים וסוהרים איכותיים והציבור יקבל שירות טוב יותר". ראש הממשלה נתניהו אמר כי מדובר ב"בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות".

ועוד מישיבתה השבועית של הממשלה: היא אישרה את מינויו של פרופ' אמיר ירון לנגיד בנק ישראל. ירון ייכנס לתפקידו בחודש הבא. להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

תגיות:גלעד ארדןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה