חדשות בארץ

הפור נפל: חיל האוויר החליט לרכוש את מטוס הקרב F15-IA

ההחלטה על רכישת המטוס החדש טעונה אישור ממשלה. מטוס ה- F-15 IA הראשון צפוי להגיע לישראל לקראת שנת 2023

לא יהיה לבד: מטוס ה- F-15I "רעם" של חיל האוויר (צילום: שאטרסטוק)לא יהיה לבד: מטוס ה- F-15I "רעם" של חיל האוויר (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר תקופה ארוכה של דיונים והתחבטויות, חיל האוויר החליט לרכוש את מטוס הקרב החדש מדגם F-15 IA. כך דיווח הבוקר אלכס פישמן ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, ההחלטה לרכוש את המטוס החדש התקבלה בשל יתרונותיו הבלתי ניתנים לערעור לעומת מטוסי הקרב שבידי ישראל, ביניהם מטוס ה- F-15 I המכונה בישראל "רעם" – מטוס מהדור הקודם, שנמצא בשירות חיל האוויר מאז 1998. המטוס החדש נהנה לא רק מטווח טיסה גדול יותר, אלא גם מכושר נשיאת חימוש שמגיע ל- 13 טון פצצות – הרבה יותר מכל מטוס קרב-הפצצה אחר. בנוסף לכך, על המטוס ניתן יהיה להרכיב את המערכות הייחודיות שפותחו בארץ, שהופכים כל מטוס למכונת מלחמה משוכללת בהרבה.

שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, אישר – לפני התפטרותו בשבוע שעבר – את המלצת צה"ל לרכוש את המטוס החדש. רכישת המטוס טעונה גם החלטת ממשלה, שצריכה לאשר את הסך הכולל של רכישות צה"ל בארצות הברית, שמגיע ל- 38 מיליארד דולר בעשור הקרוב. מטוס ה- F-15 IA הראשון צפוי להגיע לישראל רק לקראת שנת 2023.

מטוס ה- F-15 IA מיוצר על ידי חברת "בואינג" האמריקנית. ישראל התעניינה כבר מזה תקופה ארוכה במטוס זה, שיוצר עד כה עבור חילות האוויר של קטאר וסעודיה. עד לאחרונה העדיפו בארצות הברית שישראל לא תרכוש את המטוס, מכיוון שרצו לקדם את פס הייצור של מטוס ה- F-35 – ה"חמקן", המיוצר על ידי חברת "לוקהיד מרטין". האפשרות לפתוח במשא ומתן לרכישת המטוס נוצרה לאחר שחיל האוויר האמריקני עצמו החל 'לשים עין' על המטוס החדש, והאמריקנים שינו את עמדתם. בישראל מדגישים, עם זאת, כי חיל האוויר ימשיך ברכש מטוסי החמקן בקצב של שניים-שלושה מטוסים לשנה, כשה- F-15 IA ישמש כשחקן חיזוק להגברת היכולות באוויר מול האתגרים העומדים בפני צה"ל.

תגיות:חיל האווירמטוס קרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה