חדשות כלכלה

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ’ אמיר ירון לנגיד בנק ישראל

ירון נחשב לאחד מבכירי הכלכלנים בעולם בתחום המאקרו, כלכלה מוניטארית, מימון וכלכלה פיננסית. הוא הודה לראש הממשלה, לשר האוצר ולשרי הממשלה על האמון שהביעו בו: "כבוד גדול עבורי, אני רואה במשרה זו את פסגת דרכי המקצועית"

פרופ’ אמיר ירון (צילום: בנק ישראל)פרופ’ אמיר ירון (צילום: בנק ישראל)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של פרופ' אמיר ירון לנגיד בנק ישראל. ירון ייכנס לתפקידו בחודש הבא, במקומה של ד"ר קרנית פלוג שסיימה את כהונתה ביום שלישי שעבר. בשלב הביניים, את מקומה של פלוג ממלאת ד"ר נדין בודו טרכטנברג, המשנה לנגידה היוצאת.

בחודש שעבר הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על מועמדותו של ירון לתפקיד. הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אישרה בתחילת החודש כי לא נמצא פגם בירון מבחינת טוהר מידותיו, וגם לא נמצא פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההמלצה למנותו לתפקיד נגיד בנק ישראל. על פי חוק בנק ישראל, הנגיד ממונה באופן רשמי על ידי נשיא המדינה לפי המלצת הממשלה. הטקס הרשמי להעברת השרביט לירון ייערך בבית הנשיא ב- 24 בדצמבר.

ירון, יליד 1964, נולד בישראל. הוא אזרח ישראלי-אמריקני, המכהן כפרופסור מן המניין במחלקה למימון בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה. בדברי ההסבר להצעת ההחלטה למינויו שהוגשה לממשלה, נכתב כי "פרופ' ירון הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום המאקרו, כלכלה מוניטארית, מימון וכלכלה פיננסית. הוא אחד מבכירי הכלכלנים בעולם בתחומים שנמצאים בליבת העיסוק של בנק ישראל. לפרופ' ירון גם ניסיון בעבודה ובמחקר משותף עם בנקים מרכזיים".

בדרכו לתפקיד, גבר ירון על שלושה מועמדים נוספים לתפקיד: פרופ' מריו בלכר, פרופ' בן ציון זילברפרב ופרופ' אפרים צדקה. במסיבת העיתונאים בחודש שעבר, בה הוכרז על מינויו של ירון, אמר נתניהו כי ההתלבטות בין המועמדים הייתה "קשה ורצינית": "פרופ' ירון הוא מהמומחים המובילים בעולם בתחום הסיכונים הפיננסיים. המלצתי בזמנו על סטנלי פישר. חובתנו לחפש תמיד את הכשרונות הגדולים ביותר המצויים בשטח, ואני שמחתי מאוד שפרופ' ירון נענה לבקשה של שר האוצר ושלי". ראש הממשלה הוסיף כי הוא מאמין שירון "יוביל את בנק ישראל באחריות, במקצועיות ובתבונה גדולה, ומנגד יאפשר את היציבות של המערכת המוניטרית הישראלית".

שר האוצר משה כחלון בירך לפני שעה קלה על אישור מינויו של ירון לנגיד בנק ישראל. "כלכלת ישראל נמצאת במצבה הטוב ביותר מאז קום המדינה", כתב כחלון בחשבון הטוויטר שלו, "ואנו נמשיך לעבוד יחד עם הנהלת בנק ישראל החדשה בהובלת הנגיד לטובת המשך שגשוגה".

בהודעה מצולמת שהוציא, הודה ירון לראש הממשלה, לשר האוצר ולממשלה על האמון שנתנו בו באשרם את מינויו. "זה כבוד גדול עבורי לאייש את תפקיד הנגיד, שאותו מילאו טובי כלכלני ישראל. אני מודע לכובד האחריות המוטלת על כתפיי, ואעשה כל שביכולתי כדי לבצר את חוסנה ואת המשך צמיחתה של כלכלת ישראל באופן שהציבור כולו ייהנה מפירותיה". ירון הוסיף כי הוא נרגש לחזור לישראל לאחר שנים ארוכות בהן שהה בארצות הברית לטובת עבודתו האקדמית: "אני רואה במשרה זו את פסגת דרכי המקצועית".

(וידיאו: בנק ישראל)
תגיות:בנק ישראלהממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה