חדשות בארץ

נתניהו הודיע: תיק הביטחון יישאר בידיי

במסיבת עיתונאים שכינס בתום פגישתו עם שר האוצר משה כחלון, קרא ראש הממשלה לשותפיו לקואליציה שלא לפרק את הממשלה: "חוסר אחריות ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית מורכבת זו"

נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי הוא ימלא את תפקיד שר הביטחון, במקומו של אביגדור ליברמן שהתפטר מהתפקיד.

במסיבת עיתונאים שכינס בקריה בתל אביב בתום פגישתו עם שר האוצר משה כחלון, מסר ראש הממשלה הודעה, בה קרא לשותפיו לקואליציה שלא לפרק את הממשלה. לדבריו, "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא מפילים ממשלה והולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה, מעבר לשיקולים אישיים".

נתניהו הביע תקווה כי "כל השותפים יגלו אחריות ולא יפילו את הממשלה. אני מאמין שצריך להמשיך יחד למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל".

ראש הממשלה הגיב על הביקורת הציבורית שנמתחה בימים האחרונים כלפיו בשל ההחלטה שקיבל על הפסקת אש עם החמאס. בפנותו לאזרחים אמר נתניהו: "אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכת רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה, שאני מחויב להשלימה כדי להביא ביטחון מלא לתושבי הדרום ולכל תושבי ישראל". הוא הדגיש כי יש לו "תוכנית ברורה" והוסיף: "אני יודע מה לעשות ומתי לעשות. ואנו נעשה זאת. אנחנו נגבר על אויבינו. הדבר יהיה כרוך בהקרבה. אבל בעוז רוחנו, בעוז רוחם של חיילינו, בחוסן של אזרחינו – נגבר על אויבינו".

מוקדם יותר הערב, נפגש נתניהו עם שר האוצר כחלון, במטרה לשכנעו שלא להביא להקדמת הבחירות. מלשכתו של כחלון נמסר לאחר הפגישה כי היא הסתיימה ללא תוצאות. השניים קבעו להיפגש שוב בהמשך השבוע.

בהודעתו הערב דחה נתניהו, למעשה, את האולטימטום שהציבה בפניו מפלגת הבית היהודי - למסור לידי יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, את תיק הביטחון, או שהממשלה תפורק. עוד לפני שנתניהו מסר את הודעתו, הודיעו בנט ושרת המשפטים איילת שקד כי ימסרו מחר בשעה 10:30 בבוקר הודעה מיוחדת. ההערכות הרווחות הן כי הם יודיעו על התפטרותם מן הממשלה. נתניהו עצמו צפוי לוותר על תפקידו כשר החוץ ולמנות למשרה זו בהמשך השבוע שר משורות הליכוד, כדי לאפשר לו להתמסר לתפקידו החדש כשר ביטחון. שמות שכבר עלו כמועמדים לתפקיד הם של שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ. גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נמצא בתמונת המירוץ למשרד החוץ.

תגיות:משרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה