חדשות בארץ

הנגיד הבא של בנק ישראל: פרופ’ אמיר ירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו במסיבת עיתונאים כי החליטו למנות לתפקיד הנגיד את ירון, מומחה עולמי בכלכלה פיננסית המתגורר בעשרים השנים האחרונות בארצות הברית

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הכריזו בצהריים (שלישי) במסיבת עיתונאים על מינויו של פרופ' אמיר ירון לנגיד החדש של בנק ישראל.

ירון, יליד 1964, נולד בישראל. הוא אזרח ישראלי-אמריקני, ומתגורר בעשרים השנים האחרונות בארצות הברית. הוא מכהן כפרופסור למימון בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה, ונחשב למומחה עולמי בכלכלה פיננסית. ירון סיים תואר ראשון ושני באוניברסיטת תל אביב ואת הדוקטורט שלו עשה באוניברסיטת שיקגו. תחומי המחקר בהם התמקד במהלך הקריירה שלו הם תמחור נכסים, השקעות, מקרו-כלכלה ומימון. על פי הערכות הפרשנים, דווקא ריחוקו ממוקדי הכוח העסקיים בארץ הוא שסייע לו לגבור על המועמדים הנוספים לתפקיד - פרופ' מריו בלכר, פרופ' בן ציון זילברפרב ופרופ' אפרים צדקה - וזאת למרות חוסר ניסיונו בכל הקשור לבנקאות מרכזית.

מינויו של ירון כפוף לאישור הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה ולאישור הממשלה. הוא צפוי להיכנס לתפקידו ב- 12 בנובמבר, ויחליף את הנגידה היוצאת ד"ר קרנית פלוג, שהודיעה בחודש יולי כי תסיים את תפקידה בתום חמש שנים ולא תתמודד על כהונה נוספת.

פרופ' אמיר ירון (קרדיט: אוניברסיטת פנסילבניה)פרופ' אמיר ירון (קרדיט: אוניברסיטת פנסילבניה)

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים כי ההתלבטות בין המועמדים הייתה "קשה ורצינית": "פרופ' ירון הוא מהמומחים המובילים בעולם בתחום הסיכונים הפיננסיים. המלצתי בזמנו על סטנלי פישר. חובתנו לחפש תמיד את הכשרונות הגדולים ביותר המצויים בשטח, ואני שמחתי מאוד שפרופ' ירון נענה לבקשה של שר האוצר ושלי". ראש הממשלה הוסיף כי הוא מאמין שירון "יוביל את בנק ישראל באחריות, במקצועיות ובתבונה גדולה, ומנגד יאפשר את היציבות של המערכת המוניטרית הישראלית". נתניהו הודה בתום דבריו לפלוג על שמילאה את תפקידה במסירות.

שר האוצר אמר כי כל ארבעת המועמדים הינם אנשים ראויים ביותר לתפקיד הנגיד: "התפקיד שלנו הוא להסתכל קדימה. אנחנו לא בוחרים נגיד שיפתור את המשבר של 2008, אלא בנגיד שיהיה האדם הנכון במקום הנכון במידה וחס וחלילה יפרוץ משבר ב- 2024. פרופ' ירון נמצא, מבחינתנו, האיש המתאים ביותר". כחלון הוסיף כי "הכלכלה הגיעה להישגים שטרם ידענו: עלייה בצמיחה וירידה באבטלה. אני מייחל שהנהלת בנק ישראל החדשה תהיה שותפה במהפכה הכלכלית שעוברת על מדינת ישראל".

תגיות:בנק ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה