נטורופתיה ורפואה טבעית

מה כל כך בריא באבוקדו?

אלו יתרונות יש לאבוקדו על בריאות גופנו, ומדוע לא כדאי לאכול יותר מחצי אבוקדו ביום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האבוקדו הוא פרי מיוחד. הוא מכיל ברובו שומנים בריאים, בשונה מפירות אחרים שמכילים סוכרים. האבוקדו גדל בארץ במספר זנים, והעונה הטובה שלו היא בעיקר בחורף. בתחילת העונה, אחוזי השומן נמוכים יותר, אך הם עולים בשיעור של פי שניים באמצע העונה.

השומן שבאבוקדו בריא, ויכול לסייע בתהליכי הרזיה בגלל תחושת השובע הגבוהה שיש באכילתו.

אבוקדו משפיע על מצב הרוח, ומסייע בייצור סרטונין – הורמון התורם לשיפור מצב הרוח ולתחושה טובה. בנוסף הוא עוזר כנגד עייפות ומשפר את יכולת הריכוז.

האבוקדו מכיל אשלגן – מינרל חשוב לתפקוד התאים והרקמות בגוף, מסייע בהפחתת לחץ דם, מונע בריחת סידן והתכווצויות שרירים.

חומצות השומן שבאבוקדו שומרות על בריאות הכבד – מסייעות בהורדת הכולסטרול הרע והטריגליצרידים ומעלה כולסטרול טוב. כך הוא מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

האבוקדו מכיל סיבים תזונתיים מסיסים. הם אלה שמקושרים ליכולת להזין את החיידקים הידידותיים שבמערכת העיכול, אשר חשובים לתפקוד הקיבה והמעי.

האבוקדו משפר ספיגה של ויטמינים ומינרלים מפירות וירקות, חלק מהחומרים במזון מהצומח מומסים בשומן, והוספת אבוקדו לסלט מגבירה את ספיגת הוויטמינים.

באבוקדו יש חומרי הזנה כמו לוטאין וזאקסנטין, שתורמים לבריאות העיניים. נוגדי חמצון אלו מקושרים לירידה בסיכוי לחלות בקטרקט ובניוון מקולרי בגיל מבוגר.

לאבוקדו תכולת מגנזיום גבוהה, ולכן הוא מומלץ לספורטאים ולמי שסובל מהתכווצויות שרירים בלילה.

לא מומלץ לאכול יותר מחצי אבוקדו ליום, וכדאי תמיד לשלב אותו עם ירקות. מי שאינו ניזון כלל ממזון מן החי – יכול לאכול יותר אבוקדו לעומת מי שצורך מזונות עשירים כמו ביצים, גבינות ובשר.

מחקרים שונים גילו שהחלק הבריא ביותר באבוקדו הוא דווקא הגלעין. הוא מכיל סיבים סטרולים צמחיים המסייעים להורדת רמות כולסטרול, ויטמין E שתורם למניעת לחץ דם גבוה וחומרים מפחיתי דלקת ומאזני סוכר בדם.

בנוסף, הגלעין מכיל קוטלי פטריות וזיהומים במערכת העיכול. כאשר צורכים באופן קבוע את גלעין האבוקדו - ניתן להילחם בקלות בחיידקים ובמחלות מעי דלקתיות.

איך נצרוך גלעין אבוקדו?

חתכו בזהירות את הגלעין לחתיכות, כדי שהטחינה תעשה בקלות, והכניסו לבלנדר. הוסיפו לשייקים של פירות – זה לא משפיע על הטעם.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:אבוקדובריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה