חדשות בארץ

הושגה הפסקת אש בדרום, חגיגות בעזה וביקורת בישראל

שיפור קל במצב החייל שנפגע מירי טיל הנ"ט, אחוז הצבעה נמוך בסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות, ומספר הנספים בשריפות הענק בקליפורניה ממשיך לטפס. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

סבב הלחימה בין ישראל והפלגים הפלסטיניים ברצועה הסתיים לפנות ערב לאחר שהושגה הפסקת אש בתיווך מצרי. בהודעה שהוציא החמ"ל המשותף לזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטיניים ברצועה נאמר: "המאמצים המצריים הצליחו לייצב את הפסקת האש בין ההתנגדות לאויב הציוני. ההתנגדות תעמוד בהתחייבותה להפסקת האש כל עוד האויב הציוני יעמוד בהתחייבותו להפסיק את האש". בישראל יצאה בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ההודעה הלקונית לפיה הוא "הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש". מדיווחים שיצאו מהישיבה עולה כי כל ראשי מערכת הביטחון הביעו את העמדה שצריך להיענות לבקשה המצרית ולתת סיכוי להפסקת האש.

הדיווחים על הפסקת האש בין ישראל והחמאס התקבלו בביקורת מצד גורמים באופוזיציה, וכן מצד תושבי הדרום. תושבים בשדרות יצאו למחות ברחובות, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים בעיר. גם בקואליציה מותחים ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט הכחישו דיווחים מתוך הקבינט לפיהם הם תמכו בהיענות להצעה המצרית להפסיק את האש. דיווחים מפי גורמים אחרים בקבינט טוענים כי השניים, יחד עם השרים איילת שקד וזאב אלקין, הביעו התנגדות להפסקת האש, וכי למעשה לא נערכה הצבעה פורמלית.

משפחת גולדין מתחה אף היא ביקורת על הקבינט והעומד בראשו, ראש הממשלה נתניהו: "ליבנו עם תושבי העוטף. ראש הממשלה נתניהו והשרים בקבינט המדיני-בטחוני אינם עומדים בהתחייבויותיהם והבטחתם כלפי תושבי הדרום בדיוק כפי שהם אינם עומדים במחויבות שלהם להשיב את החיילים והאזרחים מידי חמאס". המשפחה הוסיפה כי על ישראל לפעול לפתרון סוגיית השבויים, ולדרוש מקטאר לפעול בנושא באופן מיידי.

תושבי רצועת עזה חוגגים הערב ברחובות את הפסקת האש, בהשתתפותם של בכירי החמאס. במהלך עצרת בעזה אמר בכיר החמאס, איסמאעיל רדואן: "נתנו את התגובה לפשע של הכיבוש. לאחר הניצחון שהשיגה ההתנגדות, נצליח בצעדות השיבה".

"גדודי אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמרו הערב כי במהלך סבב הלחימה שהסתיים, הם עשו שימוש בסוג חדש של רקטות אותן שיגרו לעבר אשקלון. רקטות אלו נושאות ראש קרב גדול יותר, והן גרמו לפגיעות קשות. במטח הרקטות המשודרגות שנורה אמש לעבר אשקלון נהרג מחמוד אבו עסבה, פלסטיני בן 48 מהעיירה חלחול שליד חברון, שעבד בישראל.

מאז פתחו הפלסטינים במתקפת הרקטות חסרת התקדים אתמול אחרי הצהריים, שוגרו כ- 460 רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל. למעלה מ- 100 מתוכם יורטו על ידי לוחמי "כיפת ברזל". צה"ל תקף כ- 160 יעדי טרור של ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי, ביניהם "ארבעה נכסי טרור ייחודיים", כפי שנמסר בהודעת דובר צה"ל. להרחבה לחץ כאן

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום, בתדרוך לעיתונאים, כי התקיפות של צה"ל בסבב הלחימה של היממה האחרונה היו שונות "באופן מאוד משמעותי" מבעבר מבחינת "כמות ואיכות המטרות". לדבריו, "ביצענו עשרות תקיפות מהתחלת המבצע, והתמקדנו במטרות טרור ייחודיות כמו מטה ביטחון הפנים. בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה, ורק הלילה תקפנו ארבע". להרחבה לחץ כאן

שיפור קל חל במצבו של החייל שנפצע אתמול קשה מירי טיל הנ"ט על אוטובוס צה"ל. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה ומצבו יציב. משפחתו מבקשת להתפלל לרפואתו השלמה. עשו חסד והתפללו לרפואת החייל הפצוע.

רקטה נפלה היום בחצר גן ילדים ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. הילדים לא היו בגן, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

למרות אש הרקטות הכבדה שניתכה על הדרום, ובשונה מהסלמות קודמות, מעבר הסחורות בכרם שלום נפתח הבוקר כרגיל. מקורות בפיקוד הדרום מסרו כי 445 משאיות עם סחורות עברו במעבר ונכנסו לרצועה. המעבר ייפתח מחר כרגיל.

בבית העלמין קריית שאול בתל אביב הובא היום למנוחות טייס חיל האוויר, סגן יקיר נווה, שהתרסק לפני 56 שנים בתאונת אימונים מעל הכינרת, ושרידי גופתו אותרו בשבוע שעבר. בלוויה השתתפו מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

בארץ

אחוז ההצבעה בסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות, המתקיים היום, עומד הערב - כשעתיים לפני סגירת הקלפיות בשעה 22:00 - על 28%. הבחירות החוזרות מתקיימות ב- 54 יישובים בהם אף מועמד לא השיג 40% מכלל הקולות. בירושלים מתמודדים משה ליאון ועופר ברקוביץ' ביניהם על תפקיד ראש העיר. קרבות פוליטיים נוספים מתקיימים, בין היתר, בראשון לציון, רמת גן, בת ים, קריית שמונה, צפת ואילת.

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (בל"ד) לשחרור מוקדם מהכלא. גטאס מרצה עונש מאסר של שנתיים בפועל לאחר שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים וחומרים כתובים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. בהחלטתה קבעה הוועדה השחרורים כי גטאס "מתקשה להביע חרטה באופן מילולי ובכנות על המעשים שבהם הודה" וכי הוא לא השתלב בתוכניות טיפוליות ושיקומיות המתנהלות בתוך בית הכלא. להרחבה לחץ כאן

שוב שיבושים בקו הרכבת החדש מירושלים לנתב"ג: באחד מהקטרים נתגלתה הבוקר תקלה, שהביאה להורדת תדירות הרכבת לרכבת אחת בשעה לכל כיוון, עד שהתקלה תוקנה.

תאונות העבודה אינן פוסקות: פועל כבן 34 נחבל ממכונה במפעל באזור התעשייה בכרמיאל. הוא פונה לבית החולים נהריה במצב קשה ויציב עם חבלת ראש. פועל כבן 28 שנחבל ממכונה במפעל בבית שמש פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פועל כבן 24 נפל מגובה של כחמישה מטרים באתר בנייה במועצה אזורית מגילות. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם חבלות בפנים ובגפיים. פועל כבן 24, שנפל מגובה של כ- 3 מטרים באתר בנייה בקרית אונו, פונה לבית החולים "שיבא" בתל השומר במצב בינוני עם חבלות בגב ובגפיים.

גם תאונות הדרכים ממשיכות לגבות מחיר כבד: הולך רגל כבן 36 נהרג הערב מפגיעת רכב בכביש 4, צפונית למחלף דרור לכיוון צומת הדסים. מוקדם יותר היום, הולך רגל כבן 50 נפצע קשה כשנפגע מרכב בפתח תקווה. הוא פונה לבית החולים "בילינסון" בעיר עם פגיעה רב-מערכתית, כשהוא מורדם ומונשם.

בעולם

מספר הנספים בשריפות הענק בקליפורניה ממשיך לטפס, וסופן עדיין אינו נראה באופק. בשריפה בצפון המדינה נהרגו לפחות 42 בני אדם, ו- 228 עדיין נחשבים לנעדרים. למעלה מ- 7,600 מבנים נהרסו. זו השריפה הקטלנית וההרסנית ביותר בתולדות קליפורניה. בשריפה בדרום המדינה נהרגו 2 בני אדם.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתח היום ביקורת חריפה על נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהציע להקים צבא אירופי, והזכיר את ארצות הברית – לצד רוסיה וסין – כאיום פוטנציאלי על היבשת מפניו יגן צבא זה. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו בעוקצנות כי "מקרון מציע להקים צבא עצמאי שיגן על אירופה מפני ארצות הברית, רוסיה וסין. אבל גרמניה היא זו [שתקפה] במלחמות העולם, הראשונה והשנייה – איך זה הסתדר עבור צרפת? בפריז התחילו ללמוד גרמנית עד שארצות הברית הגיעה".

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) צפויים לרדת ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכנו ממטרים מקומיים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש קל לשיטפונות.

ביום שישי ירדו גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים יחידות. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:רכבת ישראלתאונות עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה